Varför har RattPack 2st ”The Last Story” ?

20 03 2012

Hej!

Har ni sett vad jag har? Två stycken ”The Last Story” Limited Edition utgåvor. Varför har dåren gått och köpt två undrar ni säkert då? För att jag vill ha ett som jag öppnar och spelar och ett som jag sparar orört? Eller för att jag råkade beställa två av misstag?

Nej, det ligger en tråkigare historia bakom det hela. Om vi tittar lite närmre på boxen till vänster på bilden.

Som ni ser så är den lite tilltufsad i hörnen. En ganska vanlig syn efter en fantastiskt varsam hantering av paket under frakten. Jag suckade och muttrade lite när jag öppnade paketet och såg detta. Men så såg jag ytterligare en lustig formförändring på spelet, på höger sida. Det var lite knepigt att få kameran att fånga det men jag försökte.

Under ansiktet på den kvinnliga karaktären.

Nu är inte detta tänkt som någon form av ”unboxing” i bildformat. Men när jag öppnade boxen för att titta på allt kul som finns i, så blev det inte alls så kul som jag hoppats.

En jättesnygg steelbook! Men ser ni, bucklorna där man öppnar. Just det smällen i sidan på paketet. Det ser inte så farligt ut, men det är trots allt en samlarpryl så det är ju inte kul när det  knakar och brakar i den när man öppnar, för plasten på insidan har släppt på grund av bulorna.

Sen så fanns det ju även ett soundtrack och en artbook med i lådan. Det ser ut såhär.

Snyggt förpackat i detta snygga pappersfodral. Men även här en liten snygg törn uppe i en hörnet. Och när jag plockar ut och öppnar själva cd-fodralet så Pang! Cd´n åker i backen för fodralet ser ut såhär.

Hela mitten delen som håller skivan var i smulor och bara rasade ut när jag öppnade. Mycket tråkigt tycker jag. Men det fanns faktiskt två saker som var hela, själva spelet och artbooken, så dom fick inte vara med på bild.

Nu hade ju jag sett fram emot att ha denna ganska påkostade utgåva lite snyggt i hyllan, så det här duger ju inte tänkte jag. Hur gör jag nu då? Ska jag försöka att returnera sakerna och få ersättning? Nä det är för jobbigt, det kom ju från England och så får jag säkert ingenting tillbaka i slutändan.

Så jag tog helt enkelt en vild chansning och beställde ett till från precis samma ställe och hoppades på att postgången skulle vara lite snällare mot paketet denna gången.

När paket nummer två kom så såg det faktiskt ganska okej ut, men jag har inte vågat öppna det ifall det är någon otrevlig överraskning inuti. Jag har ju ett slit och släng exemplar som jag kan bruka.

Och det var historian om varför jag har två The Last Story.

/RattPack


Åtgärder

Information

One response

21 03 2012
Olol

Riktigt tråkigt att se och läsa. Men det är som du skriver jobbigt att skicka tillbaka grejer som man inte har beställt inom Sveriges gränser, framförallt när det inte rör sig om större summor.

Kommentera

