Hur lång är din Stamina-mätare?

10 01 2012

Eftersom jag för tillfället håller på att kämpa mig genom Dark Souls så har jag fått lära mig den hårda vägen hur viktigt det är att har en lång stamina-mätare. Alltså förmågan att kunna lägga benen på ryggen och springa länge och snabbt om det skulle dyka upp ett på tok för starkt monster som sätter efter dig. Eller att du orkar svinga ditt svärd mer än en gång innan du nästan svimmar.

Med detta i åtanke så kom jag att tänka på min egen personliga stamina-mätare. Jag har varit en gamer ända sedan jag var liten knatte och eftersom att sitta på pojkrummet med handkontrollen i händerna inte direkt är en speciellt aktiv hobby så har jag i alla fall sedan tidiga tonåren känt att jag måste röra på mig på något sätt. Idrott, såsom fotboll, hockey och dylikt har aldrig intresserat mig så det var aldrig något alternativ. Däremot så har jag alltid gillat djur och natur, så att köpa ett par löparskor och springa i skogen blev helt enkelt min träningsform. Detta gör jag regelbundet än idag och är faktiskt riktigt nöjd med längden på min stamina-mätare.

Nu föll det sig så olyckligt att jag avslutade 2011 med en härlig förkylning och därav haft en paus på två veckor. Tills idag när jag snörade på mig skorna och tog en runda och märkte hur mycket kortare min stamina-mätare blivit på grund av uppehållet. Tänk om det skulle funka så i spelen, om du inte spelar på några veckor så levlar din karaktär ner och blir svagare.

Sen tänkte jag kolla lite hur det ser ut i spelsverige, hur långa är era stamina-mätare? Har ni kanske gett som nyårslöfte att göra dem längre. Eller är ni nöjda som det är? Så vem är ni…Den smala snabba eller den kraftiga starka?

/RattPack


Åtgärder

Information

Kommentera

