Happy Nytt Spelår!

31 12 2011

Så har året 2011 lidit mot sitt slut och vilket år det har varit. För mig var det året då jag träffade mina vänner här på bloggen och året som jag skaffade mig en Xbox 360 och har kämpat tappert med att försöka hinna ikapp alla roliga spel och spelserier som jag missat under alla år med enbart mina Nintendo-konsoler. Jag har faktiskt skrivit upp en lista under året som gått på vilka spel jag spelat genom och av någon lustig anledning så är det väldigt mycket Xbox 360 under den senare halvan.

Mitt mål var att få avsluta året med att skriva Dark Souls, men den gubben gick inte. Det spelet knockade mig totalt, jag bara dör och dör och dör. Har väl spelat 20+ timmar nånting och det känns inte som jag kommit nånvart alls. Men skam den som ger sig, nytt mål blir väl att skriva det som första avklarade spel 2012 istället.

Så 2011 års spellista ser ut såhär för min del  med första spelet överst.

  1. Wii/ Donkey Kong Country Returns
  2. Wii/ A Shadows Tale
  3. Wii/ Goldeneye
  4. Wii/ Muramasa: The Demonblade
  5. DS/ Ghost Trick: Phantom Detective
  6. DS/ Zelda: Phantom Hourglass
  7. Wii/ Batman: The Brave and the Bold
  8. Wii/ Zack & Wiki: Quest For Barbaros Treasure
  9. 3DS/ Lego Star Wars III The Clone Wars
  10. Ds/ 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors
  11. 3DS/ Dead or Alive: Dimensions
  12. Ds/ Plants vs Zombies
  13. 3DS/ The Legend Of Zelda: Ocarina of Time 3D
  14. DS/ Solatorobo: Red the Hunter
  15. Xbox 360/ Castlevania: Lords of Shadow
  16. Xbox 360/ Brutal Legend
  17. Xbox 360/ Alan Wake
  18. Xbox 360/ The Darkness
  19. Xbox 360/ Halo 3 ODST
  20. Xbox 360/ Lost Planet 2
  21. Xbox 360/ Darksiders
  22. Xbox 360/ Fallout: New Vegas
  23. Xbox 360/ Enslaved
  24. Xbox 360/ Halo 3
  25. Ps2/ God of War II
  26. Xbox 360/ Gears of War
  27. 3DS/ The Legend of Zelda: Four Swords Anniversary Edition
  28. Xbox 360/ Mass Effect
  29. Xbox 360 Live Arcade/ Torchlight
  30. Xbox 360/ Dead Island
  31. Xbox 360 Live Arcade/ Limbo
  32. DS/ Monster Tale
  33. Xbox 360/ Batman: Arkham City
  34. Wii/ Zelda: Skyward Sword
  35. 3DS/ Cave Story 3D
  36. Xbox 360/ HALO: Reach
  37. Xbox 360/ Bioshock
  38. Xbox 360/ Bioshock 2

Ja 38st spel hann jag alltså med. Vilka spel har ni själva spenderat er tid med under året?

Nu återstår bara för mig att hälsa ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

En bild på vad Tomten hade till mig i sin säck bjuder jag på med.

/RattPack


Åtgärder

Information

2 responses

1 01 2012
SpeLinnea

Gott nytt år! Jag ska försöka sammanställa mina spelade spel, det är inte alls i närheten lika många som du, kanske 10 om ens det.😀 Kul att du fick chans att spela på en helt ny konsol.🙂

2 01 2012
RattPack

I år kan jag nog ta det lite lugnare med spelen, nu har jag ju hunnit beta av stora delar av dom häftiga spelserierna. Just nu känns det bara lite att jag måste hinna genom Mass Effect 2 innan 3:an kommer.
Ser fram emot din spellista. Snacka gärna om dem i Spelberget, du vet jag smyglyssnar lite på er😉

Kommentera

