Läderlappen för hela slanten

1 11 2011

Under veckan som gått så har jag styrt Batman längs gatorna i Arkham City och gjort livet surt för alla bovar och banditer. Vilket härligt spel sen, man får möta en väl utvald skara av Gotham´s kända skurkar och även i alla fall för min del några mindre kända. Vad som var riktigt kul var att redan från början så kan man om man känner för det, strunta helt i själva mainstoryn och flyga runt i staden och göra lite olika  sidouppdrag, som tex lösa pussel som The Riddler fullkomligt gödslat staden med, eller varför inte ställa upp för alla dom stackare som håller på att åka på spö i gränderna lite här och var. Det är i vilket fall skönt att inte bara behöva tampas med dom tunga skurkarna i huvudstoryn hela tiden. Sen är det ju lite så att som hjälte och man hör ett rop på hjälp när du är på väg mot en sak, så måste man ju ta omvägen för hjälpa till. Förutom det så kan man ju även hoppa i dräkten som Catwoman och följa hennes liv i ett par uppdrag, vilket gav lite extra krydda på storyn.

Jag har lagt ner otaliga timmar i veckan på detta och visst jag har spelat genom hela storyn och tagit mig an en del av alla sidouppdragen som finns och när sluttexterna rullat klart så stannade mätaren på exakt 50% av spelet var klart, så jag har många timmar kvar att spendera  här och då har jag inte ens tittat på dom spellägena man låser upp på resans gång.

Spelet är i vilket fall värt vart enda krona det kostade och har en god chans att bli det bästa jag spelat i år, får se om Zelda lyckas klå det när det anländer.

/RattPack

 


Åtgärder

Information

Kommentera

