RattPack´s Spelvecka 42

24 10 2011

Okej en dag in på denna veckan, så kan jag nu äntligen skriva att jag har semestrat klart på Dead Island. Tanken var att det skulle blivit klart igår, men när klockan började närma sig två på natten en söndag så fick jag erkänna mig besegrad och avsluta. Men nu så, nu har jag hjälpt i stort sett varenda levande själ på ön med vad dom nu ville ha hjälp med, hämta bilar, mat, vatten, medicin, nallebjörnar och massa andra prylar. Och på vägen stympat och lemlästat ett rejält antal zombies. Frågan är om inte jag var mer blodtörstig själv än alla zombies var tillsammans.  När sista bossen eller vad man nu skulle kalla det för, slog i backen och jag kunde torka av mitt katana-svärd så var det faktiskt skönt att få ett slut för spelet är lite för långt och enformigt för sitt eget bästa. Men en vacker dag så står jag säkert där på stranden igen med en paddel i högsta hugg bara för att det är kul att få dra den rakt i planeten på en stackars hungrig zombie😉

Men jag har inte bara varit på ön hela veckan, jag kämpade mig genom Mirrors Edge också. Tyvärr så blev jag aldrig riktigt bra kompis med spelkontrollen, så det känns inte som att jag fick njuta av vad spelet faktiskt har att bjuda på. Så oftast slutade mina i huvudet uppmålade stunt-hopp över hustaken med att jag åkte med näsan rakt ner i asfalten och jag svor lite för mig själv och fick börja om och köra lite mer metodiska hopp som inte ser så häftiga ut. Men jag klarade det tillslut i alla fall, det var ju inte så långt.

/RattPack


Åtgärder

Information

Kommentera

