RattPack´s Spelvecka 41

17 10 2011

Det är inte klokt vad tiden går fort. Ytterligare en vecka har rasat förbi och det känns som jag inte hunnit med nåt alls. Men jag har lite att bjuda på i alla fall.

Efter att ha läst åt både höger och vänster om alla som fått betan till Diablo III så blev jag själv riktigt sugen på att spela det. Men då jag varken har fått nån beta eller för den delen sitter på en dator som vill vara med om att jag spelar nåt sånt på den så fick det bli en nödlösning. Torchlight till Xbox Live Arcade, det stillade begäret ganska bra och jag har kämpat mig genom hela main-storyn med min bågskytt och hennes hund denna veckan.

Sen så har jag tagit tag i ett spel som jag faktiskt började på för ett par månader sedan, som blivit liggande av någon anledning. Dragon Quest IX, ett riktigt trevligt klassiskt jrpg. Här springer jag runt med mitt alldeles självkomponerade tjej-gäng och dräper slimeblobbar och gurkor beväpnade med spjut. Tyvärr så har jag ju tappat lite av inlevelsen i spelet på grund av att det legat lite för länge, men det är ändå kul att köra en liten runda i sängen innan man släcker lampan för natten.

Sist men inte minst så stoppade jag i ett av dom spel jag handlade på mig efter alla tips jag fick på spel jag borde spela. Så nu har jag tagit mina första stapplande steg i  Mirror´s Edge. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, spelet är ju riktigt häftigt och det är en grym känsla som helst att skutta fram över hustaken. Men jag vet inte om det bara är jag som har problem, men spelkontrollen bråkar med mig. Jag fastnar  i saker och Faith gör ibland saker som jag inte alls hade tänkt mig. Men jag har ju bara kört en liten stund än så länge så det släpper kanske och flyter på bättre när man fått kläm på kontrollen. Riktigt kul och annorlunda spel annars.

/RattPack


Åtgärder

Information

Kommentera

