Batman: Arkham City närmar sig

27 09 2011

Idag är det exakt 24 dagar kvar tills Batman: Arkham City släpps. Jag kan nog säga att detta är det mest efterlängtade spelet i år för min egen del. Nja, det är uppe och slåss med Uncharted 3 och NHL 12, men i övrigt finns det nog inget spel i år som kommer i närheten längtan jag har efter uppföljaren till 2009 års bästa spel (nja, Uncharted 2 är väl också en av kandidaterna till den titeln) Batman: Arkham Asylum.

Jag satt en (relativt kort) stund och funderade på vilken av de olika utgåvorna jag skulle förboka. Jag uteslöt den vanliga utgåvan. Arkham City förtjänar en fräsigare plats än så i hyllan. Till slut blev det ändå den fräsigaste av de två fräsiga versionerna. Collector’s Edition, som ser ut såhär;

799 kr inkl. frakt på Game.se kändes som ett ganska överkomligt pris för det här vackra vidundret. Den innehåller som ni ser en staty av Batman, spelet, en artbook, ett soundtrack av något slag (jag orkade inte läsa den biten så noga) och lite annat bös. Mycket trevligt! Nu är det bara börja räkna dagarna.

Jag har sagt det förut men det tåls att sägas igen; Ni som har missat Batman: Arkham Asylum bör verkligen införskaffa det och spela igenom det innan Arkham City släpps. Det är ett helt fantastiskt spel på alla sätt och vis, och Arkham City känns som att det skulle kunna överträffa sin föregångare. Taggad till tusen!

Go buy!
/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

28 09 2011
Ina

Gawd, den här utgåvan är ju såååå snygg. Jag blir alldeles grööön av avund eftersom jag prioriterar bort den ;P (Skyrim och Dark Souls tar upp pengarna denna period). Jag hade den till och med bokad men insåg att ekonomin inte skulle må bra av ett köp just nu D:
Hoppas, hoppas att den finns kvar nånstans när det kanske trillar in lite julklappspengar i slutet av december.

När jag tänker tillbaka på Arkham Asylum så får jag inte riktigt den där ”Åh vilket förbannat bra spel det var, jag minns hur jag…” du vet? Jag undrar mest hur det var egentligen… varför var det så himla bra? Men jag minns ju också att jag var TOTALT lyrisk över det då :S

28 09 2011
zejiro

Visst är den! Dock har jag hört att man inte får med något fodral till själva spelet med denna utgåvan, vilket låter helt absurt. Det är givetvis ingen anledning att inte köpa denna utgåvan, men jag vill ju kunna ha ett Arkham City-fodral ståendes bland alla andra PS3-spel i hyllan så kan den stora låtan få stå så gott som orörd längst upp nånstans… men icke.

Vi får hålla tummarna att du kan få tag på något ex av denna utgåvan sen.🙂

Ja, du. Jag blev också lite fundersam (för rätt längesen nu då men) över vad det var som gjorde att jag tyckte spelet var så bra. Så jag tittade på en genomspelning av det på nätet och då kom minnena tillbaka. Bara det första som händer i spelet, när man ska eskortera Jokern till sin plats på psyket där är ju helt superepisk! Jag brukar inte tycka om smygmoment i spel heller men i Arkham Asylum passar det utmärkt.🙂

Kommentera

