Homefront

5 08 2011

Igår kväll började jag spela Homefront. För er som inte vet vad det är så är det ett FPS till PS3/360/PC. Jag var bra sugen på att klara hela spelet i en sittning, men min PS3a frös tre gånger i rad efter några timmar, så jag tänkte den skulle få vila istället. Nu på morgonen fick jag dock klarat av singelplayer-kampanjen.


Tyvärr kändes Homefront bara som ett FPS i mängden. Jag såg fram emot att få skjuta Nordkoreaner (eh, det där lät ju trevligt) men man fick aldrig känslan av att det var det man gjorde, så det kunde lika gärna kvittat. Jag föredrar nog singleplayerkampanjen i Modern Warfare i så fall. Den i Medal of Honor var till och med bättre. En sak jag gillade med Homefront dock var att siktet kändes mer verkligt. Jag hade stora problem att sikta ganska ofta, vilket ledde till stora problem förvisso, men ganska kul att det kändes lite mer verkligt. Stundtals blev jag sanslöst frustrerad för AI-karaktärerna man har med sig emellanåt är så urbota dumma att man nästan tar till tårarna. Pasta blev vittne till mina många och avancerade svordomar över Skype medan jag spelade.

Vet inte vad man ska säga om spelet riktigt. Det hade sina stunder, men det var väldigt kort och intetsägande. Kan väl vara värt pengarna om man hittar det i en realåda någonstans för en hundralapp eller så. Multiplayerdelen vet jag inte hur den är, men jag kommer nog inte undersöka saken närmre heller.

/Zejiro


Åtgärder

Information

Kommentera

