Ocarina of Time 3D

1 07 2011

Nu har det gått exakt två veckor sedan Ocarina of Time 3D släpptes. Det tog några dagar innan jag satte igång med det, men vid tolvslaget i natt dräpte jag Ganon så det stod härliga till!


Detta var min andra genomspelning av Ocarina of Time. Första var för fyra år sedan eller så. Den här gången var det mycket mer angenämt, faktiskt. Till att börja med är ju kontrollen mycket bättre på 3DS’en än på 64’an. Dessutom är ju den stora  förändringen grafiken – även om man kunde hoppats på ännu mer finslipning av vassa kanter. I övrigt var det väl typ same old, same old. Det kändes som att de hade ändrat vissa småsaker i spelet, men det kanske bara är inbillning från min sida.

Konstigt nog hade jag inga problem över huvud taget. Det var ett ställe i spelet som jag fastnade på en liten stund, annars flöt det på hur bra som helst. På förhand kändes det som att jag inte kom ihåg så mycket mer än fram till Dodongo’s Cavern, men allt flöt på fint. Till och med Water Temple och Shadow Temple, som jag bävade så mycket inför, gick som på räls.

Helt klart ett kul släpp, äntligen fick spelet en vettig makeover!
/Zejiro

 


Åtgärder

Information

2 responses

1 07 2011
SpeLinnea

Vad kul! Själv gav jag upp vid Water temple på N64-versionen. Innan var jag helt ”amen vad snackar ni om det här är väl inte så…OH SHIT.”

2 07 2011
zejiro

Första gången man kommer dit är det väldigt jjobbigt. Massa dörrar och gångar att hålla reda på i tre olika nivåer som man måste lägga på minnet. Om du har kvar savefilen tycker jag du ska återuppta det! Du är ju inte alltför långt ifrån att klara spelet och det enda dryga som står i din väg efter Water Temple är Shadow Temple som kan vara lite halvsegt. Det är dock mysigt och har en tuff bossfight!

Kommentera

