E3 2011, vad väntar vi oss och vad får vi?

31 05 2011

Tjenare!

Om mindre än en vecka (OMMMMMMMMMMGGGGG!) är det dags för ännu en upplaga av E3-galan. Den stora chansen för spelutvecklare att nå ut till hela vida världen om sina kommande släpp! Förra året var det, enligt mig i alla fall, Nintendo som imponerade mest. Dels p.g.a. att Wii äntligen skulle få några riktigt fräcka spel. A Shadow’s Tale, Kirby’s Epic Yarn (nåja..), Epic Mickey, Metroid Other M, Donkey Kong Country Returns o.s.v. Men främsta anledningen till att Nintendo imponerade mest var ju 3DS’en. Den fick mig att känna mig som ett litet barn på nytt. Nu i efterhand kan jag ju inte påstå annat än att jag är mer än nöjd med den. I och för sig har det knappt kommit några bra spel till den ännu, men nu under sommaren börjar det ju rulla in lite bra spel och jag tror det kommer fortsätta uppåt för 3DS’en!

I år kommer jag på två saker på rak arm, som jag är väldigt nyfiken på. Jag tror ni alla förstår att jag pratar om Nintendos avtäckande av Project Café och Sonys mer detaljerade prat om PSP2/NGP/Vita eller vad den nu kommer heta. I övrigt sitter jag väl mest och hoppas på det gamla vanliga. Ett nytt 2D-Metroid (denna gången är önskemålet till 3DS, så klart) är väl det som står högst på önskelistan och har gjort det de senaste åren. Jag skulle inte lägga mig på marken och gråta (möjligtvis av lycka..) om jag fick följande heller;

*Ett 3D-Castlevania i bärbart format.
*Ett 3D-Zelda  i bärbart format, som är lite tuffare och mörkare än övriga bärbara Zelda-spel de senaste åren. Tänk Twilight Princess.
*Just Cause 3… mmmm.
*En uppföljare på Red Dead Redemption.
*En trailer för Darksiders 2
*Ett 3D Dot Game Heroes-spel fast med tema från någon annan spelserie än Zelda/RPG. Lite mer actionbaserat vore tufft. Metroid? *tittar lurigt*
*Ett nytt Platinum Games-spel som är riktigt jävla superduperösigt.

Vad vill jag då INTE se på E3?

*Nintendos gimmick-spel. Wii Party. Wii Music. Wii Sports. Wii Fit. Wii Dance. Wii… uääääh. Jag orkar inte med att halva Nintendos presskonferenser ska handla om sån skit.
*Massa <insert console name here> -exklusiva spel som inte blir <insert console name here> -exklusiva i slutändan ändå. Jävla sellouts.
*Massa tråkiga kostymnissar som står med pekpinnar på 83 olika diagram om försäljningssiffror i flera timmar. Snark?

Dela med er av era tankar! 3,2,1, GO!

/Zejiro


Åtgärder

Information

4 responses

31 05 2011
Pasta

Jag är taggad som en torsk i motvind!

Hoppas även på ett releasedatum för Star Wars: The Old Republic och en utannonsering av nästa Metal Gear Solid.🙂

31 05 2011
zejiro

Nästa Metal Gear Solid? Var inte Snake nästan i demensåldern i förra spelet??😉

31 05 2011
SpeLinnea

Ett 2D-metroid till 3DS?😀

Jag har inte hunnit tänka på vad jag hoppas faktiskt! Jag återkommer nog. Rent generellt är jag mer intresserad av SPEL till de nya konsolerna mer än konsolerna i sig.

31 05 2011
zejiro

Jag vet, det låter stört.😀 Men ja. Ett 2D-Metroid i klassiska Metroid-miljöer med ett grymt djup i sig. Jag ser bilderna framför mig redan, and I like it!😉

Fundera lite granna. Jag vill ha fler tips på vad jag ska sitta och längta efter (och bli sur efteråt för att de inte utannonseras).😉

Kommentera

