Första mötet med en kollega

29 05 2011

Som mitt allra första bidrag här på bloggen så tänkte jag berätta lite om min resa till Retrospelmässan 2011. Det hela började redan klockan 06.00 när jag tog plats bakom ratten och påbörjade en ca 30 mil lång resa mot Göteborg. Allt gick väldigt enkelt ända tills jag började komma in i själva staden Göteborg där jag ganska snabbt blev påmind om hur mycket jag inte tycker om att köra bil i den staden. Vägarbeten överallt och min gps ballade ur fullständigt och lurade iväg mig på villovägar. Men efter ett par felkörningar och några mer eller mindre olagliga manövrar så hittade jag ett ställe att ställa kärran på.

Jag anlände sedan till mässan precis innan öppningsdags och fick stå i en kö som ringlade sig en bra bit ut på gatan. När väl dörrarna öppnades och man fick komma in så möttes jag av denna lilla orkester som välkomnade alla besökare med lite skön spelmusik.

Väl inne på mässan så tog jag mig en titt i alla dom montrar som var fulla med alla möjliga gamla spel och grejer innan jag satte kurs mot kiosken där jag fått reda på att min nya kollega Zejiro skulle jobba. Mycket riktigt så satt det ett bekant ansikte där bakom alla kaffekannor.

Det blev ett mycket trevligt första möte och jag kände mig riktigt välkomnad  när han förklarade hur kul han tyckte det var att jag kom dit. Naturligtvis så fick han sälja en kopp kaffe och en delicatoboll till mig också. Men som sagt han jobbade ju så det blev inte så mycket tid till att prata just då så jag tog mig en tur runt för att se vad mässan hade att erbjuda.

Där fanns en stor sal där försäljare satt vid sina bord som var proppfulla med alla möjliga spel och spelrelaterade saker och det var trots att mässan precis hade öppnat fullt med folk där som trängdes för att få göra dom bästa fynden. Längst ner i salen så fanns det även en stor scen där det höll tävlingar i diverse spel under dagen. Dock vågade jag aldrig ställa upp.

Det fanns även ett rum där det stod massor av gamla spelkonsoller uppställda på bord och det var fritt fram att bänka sig en stund och pröva det man tyckte verkade spännande.

Men det som var roligast av allt var ju att så mycket trevligt folk hade samlats på ett och samma ställe så man fick chansen att prata lite med alla dom som man vanligtvis bara ser på datorskärmen. Jag hann bland annat med att säga det hemliga kod-ordet ”Kramkalas” till Anders Brunlöf från Retroresan, vilket resulterade i en bamsekram och en trevlig pratstund där. Sen fick jag återse lite gamla bekanta i form av GamingGrannar och det blev en hel del prat och skratt tillsammans med dom. Dave lyckades även sälja en  GameCube-tröja till mig.

Till sist så gick Zejiro på rast och vi bestämde oss för att gå och äta en välbehövlig middag och ta det lite lugnt från stressen på mässan. Men tyvärr så går ju tiden för fort när man har roligt och det började bli dags att tänka på resan hem igen. Så som avslutning på dagen vad kunde inte passa bättre än en härlig gruppbild.

/RattPack


Åtgärder

Information

10 responses

29 05 2011
hiro

Trevligt att träffa er bägge. Men vi saknade Pasta? Nästa år va😀

29 05 2011
zejiro

Hiro: Nästa år ska jag tvinga med honom.😉 Alltid trevligt att träffa er!

29 05 2011
RattPack

Det var trevligt att råkas med dig/er också hiro. Missade ju dig på Gamex.

29 05 2011
zejiro

Härligt förstainlägg, RattPack. Det var skitkul att träffa dig/er.🙂

29 05 2011
RattPack

Tack så mycket kompis, kan bara säga det samma😀

29 05 2011
SpeLinnea

Åh, vad fint inlägg. Det ser ut som ni hade det skittrevligt, som bilderna också avslöjar.😀 Hade gärna också kramkalasat med Retroresan-Anders, och snackat med Gaminggrannargänget. Nästa år, då jävlar!

29 05 2011
SpeLinnea

Naturligtvis hade det varit trevligt att träffa Zejiro igen också.😀

29 05 2011
RattPack

Tack så mycket🙂 Ja det är klart du ska komma nästa gång det var en upplevelse .

29 05 2011
christian

Ett riktigt fin-fint förstainlägg och en kanon spelmässa!! Kan bara säga att det ska besökas mer i framtiden! Kul att träffa alla! =)

31 05 2011
Psycho Squid

Det här var ju synd att man missade!😦
Kul läsning hur som helst.

Kommentera

