Mot Retrospelsmässan!

27 05 2011

God morgon! Zejiro speaking.
Om en halvtimma kommer jag och min sambo styra vår kos mot Retrospelsmässan. Anledningen är, som kanske bekant, att min sambo är med i crew och jag är funktionär. Vi har med andra ord väldigt mycket att göra i lokalen inför morgondagen.

Jag hoppas att jag får se många nya ansikten på mässan och om ni känner igen mig är ni mer än välkomna att gå fram och tjöta. Roligast av allt blir nästan att vår nyblivne partner in crime, RattPack, ska komma dit! Visserligen har vi ju redan bestämt att han ska hit och hälsa på i sommar, men det blir riktigt skoj att träffas innan också.

På mässan ska jag försöka hitta mig en Dreamcast. Av någon anledning har jag haft lite svårt att få tag på en sådan. Jag har fått ett par bra erbjudanden, men det har inte blivit av ändå. Man tycker att det borde krylla av Dreamcastkonsoler till försäljning. Nåväl, jag ska försöka hitta en på mässan till ett hyfsat pris, som sagt! I övrigt är det inget speciellt jag letar efter, tror jag. Vore ju trevligt om någon hade ett Ridge Racer 3D för en 100-lapp eller så.

Vi får se vad jag kommer hem med. Jag brukar ju komma hem relativt tomhänt, med bara något impulsköp (för två Retrogathering-mässor sedan – ej att förväxlas med Retrospelsmässan – köpte jag ett Breath of Fire till GBA som jag inte kan påstå att jag var så sugen på, men det var precis innan stängning. Senast köpte jag Submarine Attack till Master System precis innan stängning. Jag har inte ens en Master System) .

Som sagt, jag hoppas i alla fall att vi ses där! I annat fall får ni ha en trevlig helg, nästa inlägg från min sida blir förhoppningsvis en sammanfattning av mässan med lite bilder och så.
/Zejiro


Åtgärder

Information

Kommentera

