Mitt lilla projekt, del 1: Metroid Prime

19 05 2011

För ett litet tag sedan gjorde jag ett blogginlägg om att det är dags att ta tag i några spel som jag inte riktigt fallit för tidigare. Ett av de spelen är Metroid Prime och det är först ut i det här lilla projektet.

Detta är fjärde gången i ordningen som jag ger mig på spelet. Jag minns första gången jag spelade det, någon gång under gymnasietiden och jag köpte mig en begagnad Gamecube snorbilligt på GAME. Första cut-scenen var helt magisk. Allting var så fruktansvärt snyggt. Men när jag började spela föll allt pladask. Jag vet inte riktigt varför, men jag kunde inte spela det. Fann ingen glädje i det alls. Det är dock tur man kan förändras, för den här gången (tre försök senare) tycker jag att det är hur mysigt som helst, i alla fall än så länge!

Den enda direkta invändningen jag har mot spelet är att man har två analoga spakar, men använder bara en. Det är för mig helt oförståeligt, att de inte lade in en funktion för att sikta med högra spaken. Detta leder bara till att det är svårt och frustrerande att sikta, när det man vill sikta på inte vill hamna i fokus.

Hur som helst, jag har inte kommit speciellt långt än egentligen. Har klarat den första stora bossen (den när man ska skjuta på ljusparaboler (bra förklaring..) och rulla in i tunnlar som man ska bomba i), vilket är mer än jag lyckats med på mina andra försök! Ikväll är jag alldeles för trött för att spela Metroid Prime, men imorgon jäklar, ska jag sätta mig några timmar och spela vidare. Jag ser fram emot det!

/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

19 05 2011
Marr-Kuzz

Lysande spel. Det enda som är lite tröttsamt är den evinnerliga scanningen.
Blev fasen sugen på att börja lira det igen. Det kommer otroligt knepiga pussel längre in i spelet och svincoola bossar en masse.

19 05 2011
zejiro

Ja, det känns som ett knepigt system, det här med att scanna. Inget jag stör mig något nämnvärt på hittills, men kan ju inte påstå att det är jätteskoj.🙂

Kommentera

