Det går fint nu!

4 05 2011

Det är ganska mycket som händer nu, men det är i princip bara bra saker!

Den senaste tiden har jag spelat ganska mycket. Även om det periodvis det här året har känts som att jag inte har spelat någonting på skitlänge så har jag mäktat med att klara hela 28 spel hittills i år, vilket är långt över vad jag trodde innan året började. Så på spelfronten går det absolut över förväntan!

En annan sak som ska bli ganska intressant nu är att jag och min sambo ska gå på Cambridge-kuren i tre veckor nu. D.v.s. ska vi inte äta någonting förutom ett pulver som blandas med vatten, tre gånger om dagen. Det är tur man får dricka kaffe i alla fall. Men det kommer inte kännas så roligt att inte äta riktig mat på så länge, men jag känner att jag aldrig kommer gå ner i vikt om jag inte gör något rejält åt det. Förhoppningsvis blir detta en bra start på en bättre livsstil to come!

I övrigt håller jag och Henrik på med ett nygammalt projekt för bloggen som kommer att komma inom kort. Vi har gjort klart det mesta för den första delen och nu på fredag tänkte vi göra klart det som är kvar. Vad det blir får ni se när det kommer upp, men ni som har mig på Facebook kan ju kolla in min profilbild där för en liten teaser.

Ha det fint!
/Zejiro


Åtgärder

Information

15 responses

4 05 2011
SpeLinnea

Hej heja i spelandet! Pulverdieter är bara bull, men ni lär ju märka rätt fort iallafall.🙂 Lycka till med allt!

4 05 2011
zejiro

På vilket sätt menar du? Jag var också av den inställningen förut. Men man får ju i sig de näringsämnen kroppen behöver och man går ändå ner i vikt. Jag har försökt på det ”naturliga” sättet (d.v.s. motionera + äta ”rätt”) men det funkar inte för mig.. så jag behöver en kickstart.

5 05 2011
8bitninja

Har själv testat det i en fyra veckors period och gick ned rätt bra. Problemet är att merparten var vatten och när du väl börja äta lite fast igen så trillar många kilo tillbaka. Det bästa och mest naturliga (men tyvärr inte snabbaste sättet) är motion, dvs mer kalorier ut än in.

5 05 2011
zejiro

Det är som sagt mest för att få en kickstart. Man går garanterat upp några kilon efteråt, men det är kroppen som lägger på sig vätskereserver o.s.v. Förhoppningsvis har kroppen anpassat sig så man inte äter onödigt mycket sen. Sötsuget har förhoppningsvis försvunnit också och rutinen om att gå ut och gå, om än en kort promenad, varje dag.

Fixar man det går man inte upp mer än de obligatoriska kilona.🙂

5 05 2011
domina

Alltså.. jag är ledsen kiddo men dom där kurerna är bara quick fix.. otaligt många i min närhet har testat och dom går ner massor men alla går upp allt och lite till igen sedan.. Det är jättesvårt att hålla för du ändra inget i din livsstil. Dessutom mår kroppen inte så bra av det, en av mina väninnor fick jättedåliga värden osv för att kroppen blev urlakad på alla reservoarer av järn, vitaminer osv..

Vill du testa något som fungerar på riktigt rekommenderar jag isodieten varmt. http://www.isodieten.se

5 05 2011
zejiro

Det är roligt att alla är så positiva och stöttande.😉

Jag vet vad det är jag ger mig in på och jag vet riskerna o.s.v. Men jag har sagt det att om jag börjar må dåligt p.g.a. detta så lägger jag ner det. Det med att jag inte ändrar något i min livsstil är ju inte helt sant. Dels så äter jag tre mål om dagen i tre veckor nu och jag kommer förhoppningsvis tappa sötsuget. Dessutom krymps magsäcken, så jag kommer förhoppningsvis äta mindre portioner sen. Jag vet, det är skitsvårt att hålla det, men det är värt ett försök. Lyckas jag hålla det är det bland det bästa jag någonsin gjort. Lyckas det inte så har jag i alla fall försökt.

Som sagt, tanken med det är ju att jag ska försöka få en kickstart som motiverar mig att fortsätta äta nyttigare o.s.v. sen. Att oddsen talar emot mig rör mig inte i ryggen.🙂

5 05 2011
RattPack

Jag tror att det funkar utmärkt som en liten självförtroende-boost att snabbt tappa ett par kilon🙂 Det är betydligt lättare att ta sig för att motionera om man ser lite resultat i början.
Jag försöker gå ett par mil i veckan och i alla fall besöka gymmet en dag i veckan, känns som man behöver det då man inte bränner allt för många kalorier med handkontrollen i näven😉

Ska bli spännande att se vad ni hittat på för nytt här imån. Jag har en liten aning om vad det kan vara om ni har pratat om det här förut🙂

6 05 2011
zejiro

Det låter vettigt.🙂 Mitt största problem med träning är att jag avskyr att göra det ensam. Jag och min sambo har pratat om att köpa kort på badhuset här. Simning är rätt lättsamt och skönt. Får se när det blir av bara. Sen har det varit prat på att ett par på jobbet skulle börja hyra en gympasal där vi kan spela innebandy ett par gånger i veckan. Det vore skitkul!🙂

Vi får se om det kommer upp ikväll, men förhoppningsvis ikväll eller imorgon i alla fall! Vi bör bli klara med inspelning av allt idag i alla fall, fast jag jobbar till 17 idag så det blir nog klart rätt sent.😛

6 05 2011
RattPack

Ett bra tips när man är ute och motionerar är att ha en skön podcast i öronen så känner man sig inte så ensam😉
Så om jag gissat rätt så är det kanske dig jag lyssnar på vid nästa promenad😀

6 05 2011
zejiro

Det är ett bra tips.🙂 Blir jobbigt att lyssna på podcast medan jag simmar bara.😉

Du tänker helt rätt, fast det blir inte riktigt vad du tror.😉 Sitter hos Pasta nu och vi börjar snart spela in!

6 05 2011
domina

Jag är realistisk😉 Inte negativ.

Men absolut, gör ett försök. Det kan aldrig skada, jag tycker bara att man skall se det från alla sidor och inte bara det man vill se.. Det blir gärna så och så blir man besviken när det inte blir så sedan. Men jag håller absolut en tumme för dig och din sambo och hoppas det går jättebra, såklart. Lycka till🙂

6 05 2011
zejiro

Hon hoppade dock av, men jag kör på för fullt. Tack för lyckoönskningen! Känner redan att det är svårt att hålla sig undan att äta, men motivationen ligger i att om några dagar kommer det släppa.😛

21 05 2011
domina

Hej!

Ville bara titta in och höra hur det går för dig? (:

21 05 2011
zejiro

Hejsan.🙂 Det har gått bra. Har gått ner 10 kg. Fast mycket av det är ju vätska och sådär, så jag skulle tro det är 5-6 kilo fett som jag gått ner. Håller på med upptrappningen nu och är helt färdig på onsdag.🙂

23 05 2011
domina

Men asbra ju! Heja heja (:

Kommentera

