Jag måste bara säga att..

1 05 2011

Igår kväll satte jag mig ner i soffan, besluten att klara ett sista spel innan april slog över till maj. Letade efter ett kort spel i hyllan och där stog det. Ett perfekt spel att spela när PSN ligger nere (ingen kan se att jag de facto spelar det.. men nu erkänner jag förvisso). I alla fall, klockan 23:45 avklarades;


Det värsta av allt var inte att jag spelade igenom det i en sittning. Det värsta av allt är att jag tycker det är ett bra spel! Eller, okej, nu ska vi inte överdriva. Speltekniskt är det ett bra spel, grafiskt är det ett okej spel. På alla andra plan är det helt genomruttet. Men till skillnad från många andra spel av samma kaliber (nej, inte ”andra hiphop-skjutar-spel”) så är det faktiskt väldigt spelbart. Till att börja med tog det strax under 4 timmar för mig att klara. För det andra är det ett spel som skulle kunna jämföras lite med Uncharted eller Gears of War i stuket, d.v.s. det är ett cover-baserat skjutarspel där fysiken och siktet funkar riktigt bra. Det är inte många irritationsmoment i spelet som grafiska glitchar eller något annat som kan irritera en.

Men storyn, musiken och karaktärsdragen faller mig inte i smaken alls. Det är mycket ”fuck” och mycket ”bitch” BARA FÖR ATT, hela tiden. Hur som helst, det går även att co-opa. Har inte testat detta, men det vore nästan skoj att spela igenom igen och testa, trots att spelet blir äckligt enformigt. Tur det är så kort.

/Zejiro


Åtgärder

Information

4 responses

1 05 2011
SpeLinnea

Jag har faktiskt hört en del som säger det är helt okej. Men det är väl en skam för många att erkänna. Lite som att säga att man gillar Hanna Montana eller Justin Bieber. Okej, inte så farligt, but still.

1 05 2011
zejiro

Det är väl det, kanske.
Jag har inte förstått det här Justin Bieber-hatet. Men det beror kanske mest på att jag inte vet vem det är riktigt. Jag har sett honom på bild och sett att väldigt många hatar honom. Mer än så vet jag inte. Men det känns inte som att det intresserar mig så mycket heller.🙂

Överväger att streama en genomspelning av Blood on the Sand nån gång.

2 05 2011
hiro

Eller hur är det bra! Jag och nikke var riktigt, riktigt förvånade. Tyvärr litar ju inte folk på en när man försöker tipsa om schysta co-op spel om man nämner 50 cent. Blir skrattad i ansiktet av både kompisar och kunder.

Men det är väll som SpeLinnea säger, egentligen vill alla spela det… är en liten walk-of-shame fram till kassan bara ; )

3 05 2011
zejiro

Förvånansvärt bra i alla fall.🙂 Sen, som jag sa.. det blir lite enformigt.. jag menar, vad gör man egentligen? Man hjälps åt att hoppa upp för höga kanter, man skjuter 3 olika sorters gubbar, man skjuter ner en helikopter med raketgevär på varannan bana, man kör bil på 2 banor och man lyssnar till ordet ”fuck” och ”bitch” 2000 gånger. Men förutom enformigheten så ja, då är det ett trevligt spel.🙂

Kommentera

