Vad gör man när PSN är nere?

24 04 2011

Hej på er och glad påsk i efterskott!

Som de flesta av er vet så har någon riktigt busig hacker-nisse hackat sig in hos Sony och slagit ut hela PSN. Detta pajade mina planer att fortsätta co-opa Resident Evil 5 med en polare. Vad gör man då istället? Går ut i det fina vädret? Ja, en liten vända får det allt bli sen. Men i TV-spelsväg har jag spelat en del Wii nu, faktiskt. Ni kanske läste mitt inlägg om att jag har ett gäng spel till Wii som jag känner att jag vill spela igenom och det gäller att passa på medan jag har suget uppe!

Igår morse spelade jag igenom Kirby’s Epic Yarn innan vi åkte på påskfirande. Kort spel, tog mig fyra timmar att klara och hade jag velat hade jag säkert kunna skala av någon timma på den tiden. Lite småtrevligt spel, men det märks ju att de har anpassat det för de allra minsta. Utmaningen existerar inte på något plan i spelet, då man inte kan dö. Spelet känns också ganska slött. Tidigare Kirby-spel har det ändå varit lite fart i, men detta var lååångsamt. Den grafiska stilen var okej, men inte mycket mer än så. Däremot diggade jag musiken i spelet stenhårt. Riktigt mysig musik faktiskt!

Men sen vart ju det avklarat och jag fick hitta ytterligare något spel att spela. Såhär när man är lite småbakis är det rätt gött att ligga i sängen och spela och vad passar väl bättre då än ett RPG? Jag satte återigen in Tales of Symphonia 2: Dawn of the New World i vår Wii och började rulla vidare. Har spelat ett par timmar nu och är uppe i 6½ timma speltid. Jag kommer nog spela ett par timmar till idag i alla fall, men det går riktigt långsamt framåt med det spelet.

Hoppas ni har haft en trevlig påsk och får ett par riktigt soliga dagar framöver!
/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

24 04 2011
SpeLinnea

Oj, jag hade faktiskt inte hört om psn-attacken. Vad coolt, på ett vis. Maxade du Kirby också? Det fanns en del utmaningar som var skoj tycker jag.

Glad påsk!

25 04 2011
zejiro

Den verkar ganska omfattande i alla fall, vi får hoppas det kommer upp inom ett par dagar. Undrar hur de ska göra med Playstation Plus-kunder sen som betalar för tjänsten. De måste ju ersättas på något sätt, även om det inte direkt är Sonys fel att det blev såhär.😛

Nej, jag maxade inte Kirby. Då hade det nog tagit minst den dubbla tiden skulle jag tro.🙂

Kommentera

