Rayman 3D, tummen upp

6 04 2011

Ikväll klarade jag Rayman 3D, och jag vart positivt överraskad! Jag trodde inte Rayman skulle vara något för mig direkt, men jag hade fel.


Nå, min halvdolda, men befogade, Ubisoft-fobi fick allt jobba lite under spelsessionen. Kameravinklar från helvetet och ganska värdelös bandesign emellanåt sänker betyget på spelet. Det är ju tyvärr ett ganska vanligt syndrom i Ubisoft-spel, framförallt kameravinklarna. Men överlag hade jag som sagt jätteroligt. Musiken i spelet gillade jag skarpt! En hel del mysiga låtar. Överväger att fixa en av låtarna till min CowaVGM-uppladdning nästa vecka. Grafiken är inget fel på, men det är ju en portning av Rayman 2 (Dreamcast-versionen tror jag att jag läste någonstans) så man får väl kanske inte riktigt se äkta 3DS-grafik genom spelet, även om 3D-effekten givetvis bidrar till en extra känsla. Tycker 3D-effekten funkar skitbra även i detta spelet. Den fyller kanske inte samma funktion som i Pilotwings Resort riktigt, men den är ett trevligt tillskott för det mesta. Däremot när kameravinklarna krånglar och man behöver lite mer precision så kan det vara en bra idé att stänga av 3D’n. Jag var tvungen till det på ett par ställen då det bara blev störande och gjorde att jag inte kunde fokusera på det jag var tvungen att fokusera på.

Väldigt roligt spel i alla fall, som sagt, så det rekommenderar jag till alla 3DS-ägare!
/Zejiro


Åtgärder

Information

Kommentera

