Halo = co-op = sant

2 04 2011

Godafton.

Idag har jag och Henrik och hans flickvän co-opat Halo Reach, så nu kan jag äntligen lägga Halo-serien bakom mig. En serie jag aldrig riktigt förstått mig på handlingen i riktigt, trots att jag spelat igenom alla spel (utom Reach då) två gånger. Det som ändå gör Halo-spelen sköna är väl temat i sig. Tycker det är ganska sköna miljöer i spelen och det är bra kontroll. Sen är ju alla spelen väldigt lika varandra, vilket har varit lite småsegt sedan trean. Det funkade bra i de två första spelen men sen blev det lite tjatigt. Co-op räddar dock dagen. Jag hade nog inte orkat spela igenom något av Halo-spelen ensam, men i co-op blir det mesta trevligt. Halo Reach var dock lite roligare ettan, tvåan och trean. Det kändes mer finslipat och det var ganska snyggt. Dock håller jag ODST som det bästa i serien, just för att det skiljer sig en hel del från övriga spel.

Dagens session var mycket trevlig. Vi höll på i strax över 6 timmar tror jag och då var en matpaus inbakad i det. Mest humor var detta;


BOOT PLAYER? You were betrayed by Pasta81. Det är inte dumt alltså! Jag fick alltså möjligheten att sparka ut Pasta (från hans egen session dessutom!) för att han BETRAYADE mig. D.v.s. kanske han kastade en granat som jag råkade springa in i och dö på. Den rutan kom upp typ 3-4 gånger för mig. Ganska veligt, fast det är ju förståeligt varför den finns där, hehe.

Hoppas ni haft en trevlig lördag! Upp och jobba tidigt imorgon, så nu blir det att sova för min del.
/Zejiro


Åtgärder

Information

Kommentera

