Lego Star Wars III: The Clone Wars, avklarat

1 04 2011

Jag blev nyligen klar med Lego Star Wars III: The Clone Wars till Nintendo 3DS och tänkte att jag skulle dela med mig av lite tankar…


Spelet är baserat på den animerade tv-serien Clone Wars, och tar vid strax efter slaget på Geonosis (Attack of the Clones). Den här gången får vi alltså följa blockiga Lego-versioner av Anakin Skywalker, Ahsoka Tano, diverse kloner och annat löst folk under de smått legendariska klonkrigen.

Spelet följer Lego-mallen till punkt och pricka, och precis som i de tidigare spelen i serien gäller det att ta sig från punkt A till B samtidigt som du svingar ljussablar, pangar och genomför allt för enkla pussel. Det har inte hänt så mycket med andra ord.

3D-effekten gör väl egentligen inget för själva spelet, mer än rent estetiskt. Men det ser riktigt tjusigt ut hur som helst och jag skulle nog vilja påstå att det är bland det snyggaste du kan köra på din 3DS i nuläget. Med det nuvarande spelbiblioteket i åtanke så säger väl inte det så mycket i och för sig.

Kontrollen funkar bra och spelet låter som ett Star Wars-spel ska låta. Inget att klaga på där alltså.

Den största bristen med 3DS-versionen är helt klart avsaknaden av co-op. Något som drar ned spelets livslängd oerhört.

Men sitter du på en 3DS och gillar Clone Wars-serien, eller Star Wars i största allmänhet och inte har något emot Lego, så kan det helt klart vara värt att titta närmare på.

Jag hade kul med det.

På återseende!
/Pasta


Åtgärder

Information

2 responses

1 04 2011
RattPack

Kanske skulle ta och skaffa det då, det börjar bli lite enformigt med bara Pilotwings nu tycker jag.

Appropå Star Wars, du/ni ska inte till Sci-Fi mässan i Malmö nu i helgen?
Jag ska dit på lördag är det planerat. Ska bli kul att träffa Lando Calarissian🙂

1 04 2011
Pasta

Det tycker jag. Det är riktigt trevligt faktiskt.
Nej, tyvärr. Var på mässan när den huserade i Göteborg senast. Riktigt tufft med Lando!🙂

Kommentera

