Machinarium, DONE!

31 03 2011

Bonuspoäng för er som såg The F-Word referensen.🙂

I alla fall. Machinarium äntligen färdigspelat. Ni såg kanske att jag påbörjade det för ganska längesen, men det har inte blivit av att det blivit färdigspelat p.g.a. att jag och min sambo spelat det tillsammans och det har inte blivit att vi tagit tag i det. Men ikväll gjorde vi äntligen det och vi blev färdiga. Fyyyy vilket bra spel säger jag bara! Köp det, NU! Helt fantastiskt peka-och-klicka äventyr där man styr en gullig liten robot i en helt fantastisk värld (i alla fall grafiskt sett). Spelet är fullt av mys både på design- och musikfronten. Storyn är ganska enkel och då inga karaktärer pratar, mer än genom bilder i pratbubblor blir storyn väldigt oviktig, samtidigt som den är livsviktig för vår lilla hjälte, eftersom han ska rädda sin flickvän! I och med att det är ett peka-och-klicka-spel är det ju givetvis fullsmockat med pussel och i nästan alla fall har jag bara rosor att ge till utvecklarna. En del riktigt avancerade pussel som var roliga att tänka till på. Helt klart något ni måste spela.

Nästa spel jag och min sambo behöver bli klara med är Batman: The Brave and the Bold till Wii, som legat ännu längre än vad Machinarium gjort. Vi får ta tag i det på lördag eller så.🙂

/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

31 03 2011
RattPack

Testade demot på Machinarium nu, det var verkligen riktigt mysigt🙂 Det ska jag definitivt skaffa hela spelet nån gång.
Ett Batman: The brave and the bold har jag oxå liggande, vet inte riktigt när jag ska ta tag i det. Just nu tar Zack & Wiki upp platsen i mitt Wii och för att bli klar med det så måste jag lägga 3DS:en åt sidan. Helst vill man ju spela allt samtidigt🙂

31 03 2011
zejiro

Bra där! Collector’s Edition-utgåvan finns på Zavvi för en väldigt billig peng.🙂

Synd du bor så långt bort annars hade jag gärna lirat Batman med dig. Nackdelen med det är bara att det är alldeles för enformigt och långt för sitt eget bästa. Det är inte speciellt långt egentligen men det känns som en evighet eftersom det är så enformigt. Storyn är inte speciellt rolig heller. Men det är tjusigt och det är riktigt mysigt.🙂

Kommentera

