Spelhörnan äger 3DS!

26 03 2011

Hallå, kära läsare!
Igår var en stor dag och alla vet varför. Jag tog ledig från jobbet för att kunna komma iväg i god tid för att hämta ut min 3DS. Fast det var mest för min flickväns och kvällsplanernas skull som jag gjorde det.
Jag åkte med en kompis och hennes mor till Torp utanför Uddevalla, där våra 3DS-maskiner låg och väntade på oss inne på Gamestops lager. Jag och min sambo tog Gamestops erbjudande att för 2799 får man en 3DS inkl. ett spel. Tyvärr fick man i den dealen bara välja mellan Splinter Cell 3D, Rayman 3D, The Sims 3 och Ghost Recon. Jag valde Splinter Cell och hon valde Rayman. Jag hade tänkt att hålla mig från att köpa alltför mycket, men det slutade med att jag nästan länsade deras lager, haha. Det kändes så i alla fall. Så efter besöket på Gamestop var jag innehavare av följande;


Innan vi förbokade på Gamestop så hade vi förbokat på en sida på nätet, men vi ville säkert ha konsolerna på releasedagen så vi avbokade dem och tog på Gamestop istället. Men när jag sitter i bilen på väg till Torp får jag ett SMS av min sambo där det står att den sidan har skickat våra 3DSer ändå. Jaja, skit samma tänkte vi. Då kan ju Pasta och hans sambo köpa den ena och så får vi hitta en köpare till den andra. Verkar som att en av Pastas arbetskamrater ska köpa den nu, så det var ju bara bra att vi fick hem fyra stycken igår. Ni ser på bilden ovan att jag köpt två Pilotwings och det var för att Pasta skulle ha ett exemplar också.

Såhär ser den ut när den är purfärsk från lådan;


Jag var på after work med mitt jobb på kvällen igår, så det blev inte så mycket spelande för min del. Men Pasta var förbi hos oss och plockade upp sin 3DS, sen kom han förbi stället vi var och festade på, så vi stod och tjötade lite och jag lovordade maskinen rejält inför honom. Men så fantastisk är den, så. Hur som helst. Pasta gick hem och jag fortsatte festa. Runt halv nio-tiden igår kväll fick jag ett SMS av Pasta. ”Släng mig i brunnen och kalla mig Gunnar Gluten! Vilken maskin!!!!!! :D”, hahaha. Jag förmodar att han är nöjd också.😉

Om några timmar sätter jag mig på en buss till Göteborg. Då får jag prova 3DS’en lite närmre i ett par timmar. Ska dra med mig Lego Star Wars och Pilotwings tänkte jag.🙂
Hoppas ni får en fantastisk helg, det vet jag att alla som köpt en 3DS kommer ha!

/Zejiro


Åtgärder

Information

8 responses

26 03 2011
SpeLinnea

Cool! Jag kommer vänta med köp, men vill testa maskinen på en spelaffär nån dag. Är 3D-kameren häftig?

26 03 2011
zejiro

Kameran är riktigt tuff faktiskt. Det blir ju kanske inte så klockren 3D-effekt som man hade önskat kanske, men det finns väl förklarliga skäl till det också. Jag har bara tagit en bild iofs men det blev häftigt. Jag tänkte jag ska ta en bild från backen som leder ner till centrum i Lysekil i gryningen någon gång. Så har man havet på vänster sida i bilden och staden på höger sida, i mysbelysning och ffa ”3D”. Det kommer bli häftigt.🙂

26 03 2011
RattPack

Nu blev jag faktiskt lite avundsjuk, vad många spel du fick att välja på.
Jag hade bara Pilotwings & Street Fighter att välja på, så jag tänkte först ta konsolen utan spel men tog tillslut ett Pilotwings ändå och det var ju faktiskt riktigt mysigt, speciellt när man flyger i skymningen🙂

Splinter Cell får du gärna skriva några ord om hur det var sen för det är jag lite sugen på och var lite besviken för att det inte fanns i utbudet för min del.

27 03 2011
zejiro

Splinter cell vet jag inte om jag vill ha ens. Du kanske kan få köpa det om du vill.🙂

pilotwings var mysigt ja. Upptäckte face raiders igår. Sanslöst roligt, haha.

27 03 2011
RattPack

Jasså du har inte provat Splinter Cell ännu då? Tänkte du kunde lämnat ett utlåtande på om det var något att ha😉

Ja Face Raiders är sjukt roligt, jag har nog spelat det mer än Pilotwings och som jag skrattade.🙂

27 03 2011
zejiro

Nej, jag har bara provat Pilotwings och Lego Star Wars.. och Face Raiders då. Riktigt roligt!🙂 Jag vet inte om jag kommer öppna Splinter Cell ens. Får väl se när jag klarat Pilotwings och Lego Star Wars, hehe.

27 03 2011
RattPack

Förresten har du några Ntsc DS -spel? Tydligen så funkar en del Ntsc på vår 3DS och andra inte. Jag har fått igång Chrono Trigger och Plants vs Zombies på min. Men Hiro på gaminggrannar hade provat Henry Hatsworth och det gick inte

28 03 2011
zejiro

Jag såg detta. Vi har en del NTSC-spel. Ska testa alla imorgon om jag kommer ihåg. Får återkomma med resultatet!

Kommentera

