En liten hyllning till Nintendo DS

22 03 2011

Om tre dagar tar Nintendo klivet vidare in i nästa generation på den portabla fronten. Förut har jag bara sett framåt, att 3DS kommer bli en riktig höjdare. Men häromdagen började jag tänka lite bakåt också. Det slog mig att min älskade DS Lite antagligen bara kommer ligga och samla damm framöver. Jag började tänka på lite fina DS-minnen.

Som när jag köpte min första DS. Den allra första varianten. Jag och en kompis var i Stockholm på spelträff och jag hade bara en gammal GBA med några billiga skräpspel med mig upp. Han hade en Nintendo DS, som var ganska ny då. Vi skulle åka buss hem till Skövde så resan skulle bli ganska lång, vore ju gött om vi kunde lira något kul tillsammans på vägen då. Vi pratade om möjligheterna för att köpa ett DS åt mig också. Game sålde nämligen en DS med Mario Kart för 1600 kr eller nåt sånt.. jag hade typ 600 på mig och om jag bytte in min GBA med spel skulle vi få 200 till. Kompisen hade några hundra också. Men i slutändan fattades det 500 kr. Vi gick runt och tråkade om att vi inte skulle ha råd med en DS.. men vad ser vi då? En femhundralapp ligger på backen framför oss. Helt sanslöst! Så i och med den hade vi råd att köpa en DS åt mig med, så kunde vi spela i alla fall en stund på bussen innan maskinen dog. Det var härligt. För övrigt är det 100% sant också.🙂

Nåväl, jag slängde ihop ett litet bildspel som väl sammanfattar min relation till Nintendo DS ganska bra..

/Zejiro


Åtgärder

Information

4 responses

22 03 2011
SpeLinnea

Shit, den historien har jag inte hört! Fan vilken lyckosam grej, som ledde till nåt bra. Om man önskar sig nåt riktigt hårt så kommer det till slut till en. Därför önskar jag att jag hittar ett 3DS på backen.😀

22 03 2011
zejiro

Ja, det var väldigt lyckosamt. Men sedan dess har jag inte haft mycket tur, så jag fick väl hela min dos på en gång där.😉

22 03 2011
RattPack

Jag tror inte att min DS kommer att samla damm även om det nu skulle följa med en 3DS hem på fredag. Jag har ett gäng ospelade Ds-spel liggande hemma som är amerikanska, så dom är det väl förmodligen kört att kunna spela på 3DS:en. Sen så har jag ett par till på listan som jag tänkt köpa och dom blir amerikanska dom oxå =)

Härlig historia om ditt första DS, sånt är alltid kul att läsa om =)

Jag har själv en spelrelaterad hittat på gatan historia.
En dag för faktiskt inte så längesedan, typ förra våren kanske.
Så hittade jag på parkeringen strax bakom min egen bil… En Super Mario Bros 3 kassett =) Först trodde jag att jag själv av någon anledning fått med mig mitt eget spel ut och tappat det där. Jag sprang tillbaka upp i lägenheten för att kolla, men mitt spel stod så fint i hyllan där det skulle.
Så sedan ett år tillbaka så har jag ett litet hittespel hemma som jag tagit hand om och ingen i området har anmält något saknat så jag får nog behålla det =)

22 03 2011
zejiro

Det var en lustig historia det med. Ganska random med en 20 år gammal spelkassett sådär bara.🙂

Kommer inte 3DSen klara av amerikanska DS-spel? Fy vad tråkigt, i så fall.😦

Kommentera

