Wii time!

17 03 2011

Wii är en konsol som jag inte skulle vilja gå ut på date med. Hade det inte varit för att min sambo äger en (eller ja, två) Wii så vet jag inte om jag ens hade haft en, ärligt talat. Visst, det finns en handfull riktigt bra spel till den, men det måste vara tidernas mest överskattade konsol? Metroid: Other M och New Super Mario Bros. Wii är de enda bra spelen jag klarat till konsolen. Det är för övrigt bara ett spel till utöver de två som jag orkat klara till Wii. Rayman Raving Rabbids. Tramsigt spel, som iofs var lite småcharmigt stundtals.

Men nu har jag utvecklat ett litet Wii-sug! Kirby’s Epic Yarn, A Shadow’s Tale, Tales of Symphonia 2 (mååååste få klart det), Okami, Epic Mickey och Donkey Kong Country Returns är spel som står högt i kurs hos mig just nu. Riktigt, riktigt sugen är jag, även om det sistnämnda inte har införskaffats än.

Jag testade Kirby’s Epic Yarn tidigare idag. Det kändes sådär mysigt som bara ett Kirby-spel kan vara. Däremot verkade det ju inte vara speciellt givande för någon som klarat fler än ett plattformsspel i sina dagar, men vem bryr sig? Det är gött med lite superlätta spel emellanåt också. Så, imorgon bitti sätter jag mig och lirar Kirby’s Epic Yarn! Förhoppningsvis kommer jag klara det under morgondagen också, det verkar vara ett ganska kort spel. Sen jobb hela helgen så då blir det inte mycket spelande. Dags att sova, natti!

/Zejiro


Åtgärder

Information

6 responses

18 03 2011
RattPack

Jag är beredd att hålla med dig! Även att jag är en trogen Nintendo-nörd som kört med deras konsoler sedan jag var 6 år typ.
Jag gillar min Wii, men någonstans känner jag mig inte helt nöjd med spelen som kommer. Mario, Zelda & Metroid i all ära, mina favorit spelserier nånsin. Men inget av dom bästa spelen i respektive serie har kommit under Wii-perioden. Sen så ploppar det upp ett och annat spel ibland som känns lite intressant. Men dom riktigt feta titlarna som kommer till Xboxen och Ps3 får man ju inte ta del av =/
Dom pinsamma försöken dom gjort att försöka porta spel som typ Black Ops är ju rent löjliga, dom ser ju ut som skit om man jämför dom och till råka på allt så är alltid Wii-versionen den dyraste, hur det nu går ihop? Möjligt att styrningen funkar bättre med remoten än vad det gör med vanlig handkontroll kanske?

Kirby är jag själv lite sugen på just nu, men som sagt det räcker nog bara en förmiddag. Prövade det en stund på Gamex i höstas, riktigt gulligt och mysigt men på tok för lätt för en erfaren gamer. Känner inte att jag vill betala några stora pengar för det.

Ojdå, det blev visst en lång kommentar detta😉
Skulle det finnas kvar mer Wii sug när du avverkat det du har på din lista så får du säga till så kanske jag kan tipsa om nåt som kan vara spelbart.

22 03 2011
zejiro

Det är det som är lite tråkigt med Nintendo, de ger sig inte in i kriget och istället får vi familjespel med konstig styrning och skitful grafik.

Du får gärna tipsa redan nu! Jag har ett par hundra spel i spelhyllan som står ospelade och ett par till skadar nog inte.😉

22 03 2011
RattPack

HAHA, med ett par hundra ospelade spel i hyllan så låter det ju inte som du behöver några tips, snarare tvärtom att jag får köpa mig en Xbox eller Ps3 så du får tipsa mig om några feta titlar.

Men vill du ha nåt mer till Wii så. Nu var SpeLinnea snabbare än mig men, Zack & Wiki är riktigt kul, jag håller faktiskt på med det lite just för tillfället. Bra peka o klicka!
Resident Evil, både Umbrella och Darkside Chronicles är kul om man gillar rälsskjutare. Enkelt att bara luta sig tillbaka, sikta och skjuta. Kul i co-op läget oxå🙂
Och till sist ett spel som jag körde klart för bara någon dag sedan, Muramasa the Demon Blade, ett Hack n Slash rpg med vad jag tycker är den mysigaste grafiken jag sett på Wii, många roliga dialoger mellan karaktärerna och även lite naket😉 Nackdelen är väl att det blir lite väl mycket enformigt springande fram och tillbaka.

22 03 2011
zejiro

Det tycker jag absolut att du ska göra! PS3 och 360 har ju dessutom mycket bättre onlinefunktioner än Wii, så vi kanske rentav kan lira något tillsammans.🙂

Resident Evil: Darkside Chronicles har jag faktiskt redan.🙂 Zack & Wiki har jag velat ha sedan jag först hörde talas om det för flera år sedan. Det kommer absolut införskaffas! Muramasa har jag inte hört talas om, men det får jag absolut kolla upp då!😀

19 03 2011
SpeLinnea

Kirby är underbart, jag är skitlycklig i det. Det är verkligen inget man klarar på en eftermiddag, det är massor av timmars skoj och idiotmycket att samla. Och man kan spela två när man vill (dvs precis som i Nsmbwii att man inte behövar vara ensam jämt eller två jämt). Svårigheten är ju inte i plattformshoppandet i sig utan att samla allt, det finns en del utmaningar i ”minispelen” eller vad man ska kalla grannutmaningarna. Sen har ju Kirby som serie alltid varit gjort för nybörjare, mycket älskvärt!😀

Okami hejar jag på, mitt favospel! Zack & Wiki är också ett spel som är värt att kolla in! Donkey Kong tål jag inte så jag har inte vänt blicken mot det nya spelet ens.😀

22 03 2011
zejiro

Fast om man bara går in för att klara spelet så tar det väl inte speciellt lång tid?

Varför tål du inte Donkey Kong? :O Donkey Kong Country-spelen till SNES är ju helt fantastiska! Gör om, gör rätt!

Kommentera

