Spelträff i byn som gud glömde – Bromölla

13 03 2011

I helgen var jag på spelträff i Bromölla, ett samhälle/stad i östra Skåne. Spelträffen var hemma hos ena halvan av bloggen ”Pixelpolare”, Cyborg20003 brukar värden nicka på nätet. Jag och min sambo lämnade Lysekil vid 19-tiden i fredags och vårt första stopp var Halmstad för att plocka upp vår kompis David. Vid halv ett på natten anlände vi i Bromölla. Första natten satt vi mest och snackade. Testade några spel, bland annat ett PSN-spel som jag bara MÅSTE köpa – Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars. Det är lite som fotboll fast med bilar. Hett tips att kolla upp! Av någon anledning fastnade jag och David framför Cyborgs enorma Mega Drive-samling. Fast inte av den anledningen man kan tro. Vi fann det väldigt roande att leta efter spel med roligt översatt text på baksidan. Det fanns många guldkorn som vi hittade i hyllan. Ni som har en svensk utgåva av Paperboy till Mega Drive bör genast gå och läsa den svenska texten om ni inte redan gjort det.🙂

På lördagen började alla andra trilla in och det blev desto mer livat! Det blev mycket Mega Drive och mycket bilspel under helgen. Jag orkar inte göra några större utlägg om spelträffen i sig, då jag är nyss hemkommen och väldigt trött, så jag lägger upp några få bilder bara som får sammanfatta helgens spelande! Men det var i alla fall jätteroligt att träffa alla som var där igen. Inga nya ansikten den här gången för min egen del, dock.

Linus ”Otherworld” lirar lite Test Drive Unlimited 2.

Stefan ”Gazimaluke” (den andra halvan av Pixelpolare) lirar den ack så icke-ergonomiska maskinen Virtual Boy.

Bomberman-lirande i stående format. Från vänster ser vi Gazimaluke, DaveGeorge, Dragonforce och värden själv (Cyborg 20003, som sagt).


En riktigt ful best från spelet ”Out of this World” (?).

/Zejiro


Åtgärder

Information

8 responses

13 03 2011
SpeLinnea

Spelade ni Bishibashi?!😀

14 03 2011
zejiro

Det blev inget Bishibashi denna gången, men det var tal om det, hehe.

14 03 2011
RattPack

Där skulle man ju varit med, det var ju nära mina hemtrakter. Synd jag inte kände folket =/

14 03 2011
zejiro

Ja just det, du bodde ju i Skåne också. Fasen att jag inte gjorde ett inlägg om det innan, hade säkert varit OK för värden om du kommit. Det kommer säkert fler tillfällen.🙂

14 03 2011
RattPack

Det hade varit jättekul.
Fast jag är Bleking, inte skåning😉
Men jag har bara lite drygt 30minuter med bil till Bromölla.

14 03 2011
zejiro

Så var det kanske, ja.😉

15 03 2011
cyborg20003

!

Det blev visst det BishiBashi. Fast mellan Rosse och DRF. Det var jättekul att träffa er igen Zejiro! Hade också jättekul med alla under helgen. En sista notis, sista bilden är från Heart of the Alien. Uppföljaren till Another World/Out of this world.

16 03 2011
zejiro

Så var det kanske.🙂 Konstigt att jag missade Bishibashi. Var väl för upptagen med Angry Birds då kanske.😉

Det var kul att träffa dig/er också igen.🙂

Kommentera

