Nintendo 3DS närmar sig med stormsteg

11 03 2011

Nu är det bara 15 dagar kvar tills Nintendo 3DS släpps i Europa. Ska bli så gött att den äntligen kommer!

Jag funderar på vilka spel man ska köpa bara. Verkar ju inte vara något superroligt som släpps på releasen direkt, men man får väl ta en sväng till Gamestop och kolla läget under sista helgen i mars här.🙂
Någon av er som förbokat? Vilken färg? Förbokat spel? Tankar om kommande spel? Här följer releasetitlarna;

  • Pilotwings Resort
  • Nintendogs + Cats: Golden Retriever & New Friends
  • Nintendogs + Cats: French Bulldog & New Friends
  • Nintendogs + Cats: Toy Poodle & New Friends
  • Super Street Fighter IV: 3D Edition
  • The Sims 3
  • PES 2011 3D – Pro Evolution Soccer
  • LEGO Star Wars III: The Clone Wars
  • Ridge Racer 3D
  • Super Monkey Ball 3D
  • Samurai Warriors: Chronicles
  • Asphalt 3D
  • Tom Clancy’s Ghost Recon: Shadow Wars
  • Tom Clancy’s Splinter Cell 3D
  • Rayman 3D

Pilotwings och Rayman? Kanske. Övriga spel? Nja.

Undrar vad som händer med Zelda-serien på 3DS. En remake på den gamla klassikern Ocarina of Time lär väl inte vara det enda som bjuds på. Vågar man hoppas på ett spel i stil med Twilight Princess? Lite mörkare, lite mindre barnsligt? Nå, jag ska inte klanka ner på den grafiska stilen på de senaste bärbara Zelda-spelen. Men jag tycker det börjar bli lite tråkigt, redan. I så fall tycker jag att de ska göra ett RIKTIGT Wind Waker 2.

En annan sak jag gärna ser på 3DSen är ett nytt 2D-Metroid. Jag vet, jag vet.. jag tjatar om det HELA tiden. Men varför inte? Folk ÄLSKAR 2D-Metroid. Förstår inte vad de väntar på riktigt. På DS kom det bara två Metroid.. det ena var en trist halvuppföljare på Prime-spelen och det andra var ett (i och för sig roligt) pinball-spel. Jag håller tummarna för ett 2D-Metroid.🙂

Nu när de ändå återupplivar Kid Icarus, kan de inte passa på att återuppliva lite andra gamla serier också? Ett Wizards & Warriors i 3D (när jag säger 3D nu pratar jag om 3D-grafik.. inte 3D-effekt. :P) hade väl inte varit så illa pinkat?

Nåväl, nog för att spelen som släpps i början av 3DSens liv verkar ganska trista, så tror jag ändå att det kommer komma en väldans massa bra spel till den längre fram. Jag hoppas det i alla fall. Jag kan inte tänka mig annat.
Två veckor kvar nu i alla fall. Härlig väntan.😛

/Zejiro


Åtgärder

Information

10 responses

11 03 2011
RattPack

Jag har inte förbokat någon 3ds, blir nog ett besök på elgiganten för min del.
Vad gäller färgen så har jag fastnat för den blå varianten och när det gäller val av spel vet jag faktiskt inte. Tycker det är lite tunt utbud. Hoppas på att man kan titta lite och ev prova några i butiken innan jag väljer vad som följer med hem.
Men det där om ett nytt Metroid håller jag med om att det skulle vara fett🙂

11 03 2011
zejiro

Verkar ju faktiskt inte som om det är så jättemånga som valt att förboka. Hypen dog lite när det utannonserades att den är regionskodad och att releasespelen inte var de bästa.

För min del blir det en svart. Min sambo har förbokat en blå. Helst hade jag velat ha en röd, men den kommer ju inte än och jag orkar inte vänta på att den ska släppas bara för att få en. Kommer ändå få köpa ny 3DS sen när de släpper 3DS Lite, Super Lite, Micro, Slim och allt vad de nu kommer hitta på.😉

11 03 2011
RattPack

Jag var inne och pratade lite med en killen i vår lokala lilla spelbutik här i Karlshamn idag. Kollade om han skulle ha nåt jippo på releasedagen, och lite skulle han ha så dit får jag väl gå den 25:e🙂
Tyvärr så gav han lite dåliga nyheter oxå. Alla spel som har lämnats ut som releasetitlar kommer inte att finnas på releasedagen utan det är en väntetid på ca 2 veckor innan dom kommer =/ Han räknade med att kunna sälja ungefär 3 olika titlar på releasen bara. Han ville inte säga vilka bara.

11 03 2011
zejiro

Oj då. Det var konstigt. Undrar varför de är försenade då? Och framförallt.. undrar vilka spel det är som går att köpa på releasen. Kul att behöva köpa Nintendogs eller nåt bara för att ha något att lira från start.😀 Skulle aldrig få för mig att göra det iofs men..😛

24 03 2011
RattPack

Kanske lite sent att skriva detta nu men jag var inne i stan idag och fick fingra lite på 3DS:en🙂 Tyvärr så kunde jag inte smyga med en hem.
Riktigt fin liten apparat, jag kommer att stå utanför butiken imorgon och kl 10:00 så blir jag förmodligen ägare till en helt egen 3DS🙂

24 03 2011
zejiro

Så gott att höra! Jag ska själv åka imorgon bitti och hämta ut min och min sambos. Jag har till och med tagit ledigt från jobbet för just detta.😀

Får se vad man kommer hem med för spel. De hade inte fått in många ex. av spelen så.. vi får se. Splinter Cell och Rayman är förbokade redan (ingick i en deal på Gamestop) så dem är garanterade. Sen vill jag nog ha Pilotwings också, men de hade bara fått in 3 ex… så jag hoppas att Uddevalla-bor stannar hemma imorgon förmiddag….😛

24 03 2011
RattPack

Jag vet faktiskt inte alls vilket spel jag ska ha. Idag så hade han bara fått in Street Fighter och Pilotwings. Han skulle fundera lite på att ev bundla nåt spel med konsolen så jag kör kanske på en sån deal.
Det ska bli kul att stå ute och dra i dörrhandtaget imorgon bitti och träffa lite andra köande om det nu blir några fler än jag. Kameran åker nog oxå med så man kan ta lite fina minnes bilder🙂

25 03 2011
zejiro

Samma här, ska också ta lite bilder tänkte jag.🙂
Jag minns när jag skulle köpa Street Fighter IV på releasedagen, på Game i Skövde. Jag hade inte förbokat så jag tänkte att det är bäst jag går dit så fort de öppnar så jag säkert får ett exemplar. När jag kom dit vid 9:50 stod där kanske 10-15 andra och ville in.. jag tänkte att fasen om de inte heller förbokat och alla springer direkt till kassan och köper slut på alla exemplaren!

Jag gjorde mig redo för strid.. men när dörren öppnades gick alla direkt till PC-hyllan och DS-hyllan. Jag gick leende fram till kassan och bad om ett SFIV.🙂

25 03 2011
RattPack

Hoppas du har fått det du ville ha.
Själv så sitter jag nu med tindrande ögon i soffan ihop med en blå 3DS och ett Pilotwings 🙂

26 03 2011
zejiro

Det har jag absolut fått! Och lite till.😀
Härligt, visst är Pilotwings mysigt!

Kommentera

