AAARGGGHHH!! SKITSPEL!

17 02 2011

Okej! Alla ni som någon gång påstått att Battlefield: Bad Company är ett bra spel, lägg handen på hjärtat och erkänn att ni har FEL!

Seriöst, jag har inte varit med om ett mer irriterande spel sedan jag lirade Ghosts ‘n Goblins. Jag kommer till sista uppdraget. Man möter en JÄVLA massa tanks och grejer. Problemet är bara att de här tanksen är väldigt långt ifrån en ”by” (eller vad man ska kalla det), där man kan fylla på sin ammo. Det finns dessutom ingen bra ammo på banan. Så man måste gå fram och tömma sina magasin mot tanksen, springa tillbaka till byn och fylla på ammo. Sen tillbaka till tanksen och tömma magasinen. Så får man göra mot SEX stycken tanks. Bara den biten tog typ 40 minuter för mig att klara, p.g.a. avståndet till ammolådan och avsaknaden av bra vapen/fordon.

Så, vad händer sen då? Man kommer till en stad och ska spränga två broar. Vad är haken? Att det går på tid, du måste vara snabb nog.. och jag kan lova att man inte har utrymme för misstag. Så, jag kämpar som en idiot för att hitta en bra rutt genom den fiendefyllda staden och komma fram till broarna, som var och en vaktas av en tank dessutom. Så man måste självmorddspringa fram mot en tank och sätta ut C4 på den. Spränga den och hoppas att man själv överlever, spränga bron. Hela sig. Kuta till nästa bro. Göra ytterligare en kamikaze-sträcka mot tanken, spränga den. Överleva. Hela sig själv. Spränga bron.

Så, när jag ÄNTLIGEN lyckades få bort första bron och andra tanken hade jag bara den förbannade bron kvar. Notera att detta kanske var mitt 20e försök på checkpointen. Jag placerar ut min C4 på bron och spränger. Ahhh, tänker jag! Äntligen klart. Men, nej? Bron gick inte sönder. Nej, jag stod väl någon micromillimeter för nära kanten på bron då. Jag provar igen! Nä, nu kan jag inte få fram min C4 och efter ett par sekunder kommer en cutscene. Jaha, klarade jag det ändå alltså? Ha! Inte med min tur, inte. Av någon anledning tyckte spelet att den skulle ladda första cutscenen för banan. Märkligt tyckte jag. Men mycket riktigt, jag fick börja om från början av den här fucking jävla helvetesbanan. Jag får göra om alla tanks. Springa och fylla på ammo en miljon gånger.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Dålig speldesign är DÅLIG! Vi avslutar med några väl valda ord…

/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

17 02 2011
SpeLinnea

Hahaha, det låter verkligen som en helvetessession.

17 02 2011
zejiro

Det var det också! Men jag klarade spelet alldeles nyss.🙂 Känns som jag redan förmedlat på ett fint sätt vad jag tycker och tänker om spelet, så jag släpper Bad Company helt och hållet här.🙂

Kommentera

