Korta tankar om nya datorn

26 01 2011

Hallå på er!

Hittills är jag helnöjd med datorn. Skärmen är stor skarp. Windows 7 känns mycket bättre än Vista. Testade demot till Mafia 2 för att se om det flöt på bra. Körde på högsta inställningarna och det flöt på fint. Ska köpa Crysis och se om den klarar av det utan att spelet blir som ett bildspel.

Det enda jag är besviken på hittills är väl de inbyggda högtalarna, som jag trodde skulle vara ganska bra, men de är väl ungefär som i gamla datorn. Ingen vidare bas med andra ord. Inget jag gråter mig till sömns över dock.

Nu ska jag bara skaffa lite spel till den också, har ni några tips?
Machinarium har jag beställt. Left 4 Dead och Left 4 Dead 2 lär jag skaffa inom kort. Crysis kommer också inhandlas. Andra FPSer som är relativt nya (helst PC-exklusiva också) är väl det som är mest intressant.

/Zejiro


Åtgärder

Information

3 responses

27 01 2011
Christoffer

Man kan ju dock väldigt sällan förvänta sig något bra av laptophögtalare, speciellt bas. Hörlurar eller externa högtalare är ju det självklara. Fixa ett par fina Sennheiser eller något!

27 01 2011
zejiro

Nä, kanske inte. Men tänkte att utvecklingen på den fronten kanske hade gått framåt i alla fall lite granna. Men icke.😦

27 01 2011
Robert Kreese

Också sugen på en nya dator, men jag föredrar stationära. Dock är min nuvarande bara typ två år gammal. Stör mig mest på att jag inte har Windows 7 och att jag valde 64-bitars. Det är så mycket som inte funkar för att jag har 64-bitars operativsystem…

Min laptop som är typ 2 år gammal måste vara den sämsta skit man kan köpa. Så fort jag kollar på videoklipp i helskärm så låter den som en hårtork. Antagligen slår nån fläkt på extra mycket pga. varmt grafikkort. Suck…

Kommentera

