Snart dags för 3DS-release…datum

17 01 2011

Nintendo 3DS kommer antagligen att släppas i Europa någon gång i mars månad. Vad den kommer att kosta kan det dock bara spekuleras i ännu. Men nu på onsdag ska Nintendo hålla presskonferenser, en i USA och en i Holland har jag för mig. Under dessa presskonferenser kommer de att avslöja vad 3DSen kommer kosta och vilket exakt datum den kommer släppas. Nå, det kan väl inte sägas med 100% säkerhet att just detta kommer avslöjas, men det verkar ju så i alla fall.

Läste någonstans att presskonferenserna kommer att streamas på nätet. Hittar jag någon mer info om det ska jag posta en länk här. Hur som helst ska det bli skönt att äntligen få veta priset, även om det kanske inte blir exakt det priset i Sverige som i Euroländerna. Datumet spelar ingen större roll för min egen del. Bara de inte släpper den senare än mars, nu när de lovat. Men Nintendo är Nintendo och med Nintendo kan man aldrig veta.

På onsdag smäller det i alla fall, som jag har längtat!


Undrar vad man ska ta för färg på den sen.. Hmm. Tål att tänkas på.
/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

19 01 2011
Robert Kreese

Onsdag… Snålnintendo ville inte låta folk köpa spel från vilken region som helst så de var tvungen att göra regionskodade 3DS…😦

19 01 2011
zejiro

Mmm riktigt tråkigt att de gör så. Jag hade inte haft några problem med det om EUR-boxarna blir snygga, om alla spel släpps i Europa och om spelen släpps samtidigt världen över.. men det lär väl aldrig hända.:/

Kommentera

