Nu har det börjat!

5 01 2011

Precis som många av er andra säkerligen gör för jag statistik över alla spel jag har klarat i mina dagar som gamer. Tyvärr har jag inte gjort så i alla tider, så på min lista saknas säkerligen flertalet spel som jag inte minns att jag klarat, och det är ju inte så lätt att få fram exakt datum (ja, det för jag också statistik över) på spel man klarade på mitten av nittiotalet direkt. Synd, för det hade varit kul att veta. I alla fall, på min lista har jag just nu 226 avklarade spel. Vissa mer tveksamma än andra (t.ex. fightingspel och sådär, är alltid svårt att verkligen avgöra om man klarat eller ej), men de finns där i alla fall.

Idag kunde jag lägga till det första spelet för 2011, som blev God of War: Ghost of Sparta. Trevligt spel, fick upp suget för att köpa God of War 3 nu och spela igenom det, så det får bli så vid löning.

Hur som helst, jag klarade 57 spel (för första gången, har ju klarat spel som jag spelat igenom innan också) under 2010 och jag tänkte dela med mig av listan, bara för skojs skull;

King of the Monsters 2 (SFC), Super Castlevania IV (SNES), Duck Tales (GB), Shadow Warriors (GB), Summon Night: Swordcraft Story 2 (GBA), Mini Ninjas (DS), Luigi’s Mansion (GC), Chippoke Ralph no Daibouken (PS1), Red Dead Revolver (PS2), 3 on 3 NHL Arcade (PSN), 3D Dot Game Heroes (PS3), Age of Zombies (PSN), Army of Two: the 40th Day (PS3), Battlefield: Bad Company 2 (PS3), Bayonetta (PS3), Blazblue: Calamity Trigger (PS3), Burnout: Paradise (PS3), Cloudy With a Chance of Meatballs (PS3), Darksiders (PS3), Hannah Montana: The Movie (PS3), Just Cause 2 (PS3), Lost Planet 2 (PS3), Mega Man 10 (PSN), Peggle (PSN), Pixeljunk Shooter (PSN), Price of Persia: The Forgotten Sands (PS3), Prototype (PS3), Red Dead Redemption (PS3), SEGA Mega Drive Ultimate Collection (PS3), Söldner X-2: Final Prototype (PSN), Tales of Monkey Island (PSN), Terminator Salvation (PS3), The Saboteur (PS3), Transformers: War for Cybertron (PS3), UNO (PSN), Vanquish (PS3), Wanted: Weapons of Fate (PS3), Yakuza 3 (PS3), Mountain of Faith (PC), Serious Sam (PC), Darius: Burst (PSP), Half-Minute Hero (PSP), Monsters (probably) Stole My Girlfriend! (PSN), N+ (PSP), Sonic the Hedgehog (MD), Metroid: Other M (Wii), New Super Mario Bros. Wii (Wii), Alan Wake (360), Batman: Arkham Asylum (360), Bionic Commando (360), Dante’s Inferno (360), Gears of War (360), Gears of War 2 (360), Halo 3: ODST (360), Momotarou Katsugeki (PC-E), Override (PC-E), Super Breakout (JAVA).

🙂
/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

7 01 2011
Kristian

Det var ingen dum lista på avklarade spel🙂.

\m/ Hanna Montana \m/ fuck yeah!

7 01 2011
Zejiro

Nej jag är rätt nöjd, spelat igenom riktigt många bra spel under det gångna året.🙂
Haha, ja.. Hannah Montana är lite av det svarta fåret. Men vad gör man inte för en platinum.😉

Kommentera

