Pier Solar – äntligen mot en release?

7 12 2010

Hej alla glada!

Den här dagen har varit ganska seg ända fram tills nu. Detta är säkert ganska gamla nyheter nu, men för mig är de sprillans nya!

Pier Solar har enligt utvecklarnas hemsida ( http://www.piersolar.com/ ) nått ”packing stage”. Jag förmodar att detta betyder att de håller på att packa spelet för utskickning till alla som förbokat det. INTE DUMT!

För er som inte vet vad Pier Solar är kan (ni kolla in hemsidan genom länken ovan) jag berätta att det är ett RPG-spel till SEGA Mega Drive som är under utveckling. Spelet är kraftigt försenat då det egentligen var tänkt att släppas under hösten 2008 om jag minns rätt. Men nu verkar det alltså dra sig mot release och det är ju underbart härligt efter denna långa väntan.

Jag vet egentligen inte vad jag ska ha för förväntningar på spelet. Jag har valt att inte försöka se alltför mycket ifrån spelet. Men det lilla jag sett har sett riktigt bra ut i alla fall. I senaste nyhetsinlägget lade de upp en låt från spelet också, som lät riktigt mysig. Vi håller tummarna och hoppas det blir skitbra! Om inte annat är det en jävligt cool grej, att utveckla ett spel till en cirkus 20 år gammal konsol! Såna projekt bör stödjas.

Skriver mer om det när det kommer och jag har provat det lite.. när det nu blir.

/Zejiro


Åtgärder

Information

6 responses

7 12 2010
SpeLinnea

Wooh, trodde nästan att Duke Nukem Forever skulle hinna först. Kul att de äntligen kom till skott!

7 12 2010
Zejiro

Duke Nukem Forever ska ju komma nästa år nu sägs det. Nu när det är en seriös studio som tagit över utvecklingen kanske man kan lita på det också. Vi får väl se.🙂

Ja, vi får hoppas att Pier Solar är bra!

8 12 2010
8bitninja

Regionsfritt?

8 12 2010
Zejiro

Jag tror det. Fattade för att man kunde beställa vilken region man ville och ändå spela det i sin europeiska Mega Drive. Inte helt 100 på det, men har för mig det var så. Jag minns inte ens vilken region jag beställde. Antagligen europeisk.

10 12 2010
DAVE

Spelet är regionsfritt😀

10 12 2010
zejiro

Vi tackar för klargörandet.🙂

Kommentera

