The Saboteur ur vägen, skönt

22 11 2010

Klarade The Saboteur till PS3 för en liten stund sedan. Gött att få det gjort, det kändes som ett ganska blaha spel. Finns många andra open world-spel som gör det mycket bättre och roligare. Men nu råkar jag ju gilla temat ”andra världskriget” ganska mycket så känslan i spelet är ganska häftig. Men rent spelmekaniskt är det som sagt inte så värst mycket att ha. Det är spelbart och man kommer ha kul med det, men samtidigt kommer man bli frustrerad och less.


Man spelar i alla fall som en irländsk rebell-typ vars största intresse är racing och blonda kvinnor med silikonbröst (fanns det ens under andra världskriget?), hans namn är Sean och han ska ta revanch på supernazisten Dierker, som dödade Seans polare (eller var det till och med bror, kanske?). Titeln skvallrar ju en del om att man är någon form av sabotör och det är väl vad spelet går ut på också, mer eller mindre.. att sabotera för nazisterna på diverse olika sätt.


Tack och lov är spelet ganska lagom långt. I alla fall om man bara spelar igenom storyn. Det finns ju en del side-quests och grejer att leka runt med men jag valde att bara spela igenom storyn. Vet inte hur många timmar det tog mig men under 10 i alla fall.

Ganska trevligt spel för den som bara är ute efter något att slappa med ett tag, men för den som letar efter något riktigt bra finns det andra open world-spel till PS3 som är mycket bättre (läs: Just Cause 2). Nu hoppas vi bara på att The Saboteur inte får en uppföljare för då kommer jag känna mig tvungen att spela igenom den också och jag kan inte påstå att jag på förhand känner mig speciellt sugen på det.

/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

23 11 2010
8bitninja

Jag fullkomligen älskade The Saboteur, troligen det bästa open world spelet jag spelat vid sidan om Red Dead Redemption. Dock behöver du nog inte oroa dig över en uppföljare, Pandemic Studios lades ju ned strax efter releasen av detta.

23 11 2010
Zejiro

Se där ja.🙂 Alla kan inte tycka samma.
Oh fasen, det visste jag inte att de gjorde. Slutet på spelet kändes som en liten cliff hanger.

Kommentera

