Svarta Xbox 360-kontroller – rena rama skiten?

15 11 2010

Jag minns när Pasta köpte sin Xbox 360. Han väntade såpass länge att den nya slimmen hann komma ut, och det var en sådan han köpte. Det upptäcktes ganska snabbt att något var fel på hans handkontroll. Den drog åt vänster nästan hela tiden, det var som att om man drog åt vänster kom den inte ur läget helt så den bara fortsatte åt vänster även om man släppt spaken. Otur, tänkte vi, att du fick en trasig kontroll.

För ett tag sedan köpte ju även jag en slimmad Xbox 360, mest för att jag ville ha en med större hårddisk och trådlöst nätverk. Härom kvällen tänkte jag att jag skulle lägga mig i sängen och spela lite Triggerheart Exelica innan jag somnade. För er som inte vet vad det är så är det ett shoot ’em up som kräver ganska stor precision om man ska lyckas ta sig igenom alla vågor av skott som kommer emot en. Men det gick inte så bra. Min karaktär hade fått för sig att vänster var the shit, så den åkte dit hela tiden. Först blev jag bara lite småarg, men sen kom jag på att Henrik råkat ut för exakt samma sak och då övergick ilskan till att mest bli konfunderad. Har inte Microsoft testat de svarta handkontrollerna tillräckligt? Är det något produktionsfel i dem som gör att spaken fastnar i ett läge? Eller är det bara så att jag och Henrik har haft samma sorts maximala oflyt?

Är det någon av er läsare som råkat ut för samma sak? Eller är jag och Henrik otursdrabbade deluxe?


Åtgärder

Information

12 responses

15 11 2010
Gazimaluke

Har samma problem med kontrollen jag fick till min Xbox 360 Elite. Som är svart. Vänstra spaken får för sig att dra åt vänster lite då och då.
Med min Halo 3 edition-kontroll fick jag samma problem, fast efter att ha spelat med den extremt mycket. Men varför blev de just så att den drog åt vänster med vänstra spaken? De är ju intressant.

Har inga problem alls med kontrollen jag fick till min slimmade Halo Reach-Xbox 360 dock.

15 11 2010
Gazimaluke

Kan tillägga att när man i Halo står helt stilla för att inte synas på radarn inte uppskattar när man plötsligt börjar glida åt vänster.

Första spelet jag spelade när jag köpt den var underligt nog Luxor 2, vilket va extremt svårt att spela. Fast problemen med den svarta kontrollen blev mindre ju mer jag spelade med den. Eller så kanske jag bara lärde mig att kompensera.

15 11 2010
zejiro

Åh fasen, då är vi inte de enda då. Konstigt att detta inte blivit ett mer känt problem, för jag hade aldrig hört om det förut. Blev lite misstänksam när Pastas helt nya kontroll var sån och när min var likadan, så.. men det måste ju vara fler som uppmärksammat det? Och Microsoft måste väl för sjutton ha testat sina kontroller ordentligt?😛

15 11 2010
Nagash

Jag har också EXAKT det problemet! Jävligt irriterande.

15 11 2010
zejiro

Gamers unite! Undrar om det ens är någon idé att försöka få det fixat. Risken är väl att man bara får en ny handkontroll med exakt samma problem.😛

15 11 2010
SpeLinnea

Fan vilken otur. Jag har ingen svart så jag kan inte säga. Nya red ring of death – Left stick of left.😉

15 11 2010
zejiro

Synd att Left 4 Dead är upptaget! ;P

15 11 2010
Faxanadu-hjälten

Säkert att det inte är handkontrollen som ligger lite snett när konsolen startas? Ett vanligt problem är ju att analogkontroller blir felkalibrerade om de inte startar i neutralt läge.

Ja, jag vet att det är som att fråga om ni satt i sladden, men det är bara ett tips😉

16 11 2010
zejiro

Det känns lite väl långsökt eftersom vi ändå är ett gäng som råkat ut för det. Jag är helt säker på att jag inte rört kontrollen när jag startat konsolen dessutom. Ja, mer än när jag tryckte på Xbox-knappen då.

18 11 2010
Gazimaluke

SpelLinnea: ”Left stick of left”! Haha!

30 12 2010
Sai

Vet inte om jag haft problemet men om jag har det skulle det kunna förklara alla mystiska gånger man dött i super meat boy.

Min kontroll däremot gnisslar när man trycker vänster på styrkorset rätt ofta. =/

30 12 2010
zejiro

Det gör mitt också (gnisslar alltså). Good times, Microsoft.. good times.

Kommentera

