Ilskan man upplever..

10 11 2010

Forgive me father for I have sinned.


Okej, såhär var det.
Bayonetta är ett spel som skänker mig både glädje och ilska, idag tog ilskan tyvärr överhanden. Jag befinner mig ganska långt in i spelet efter månader av tragglande. Mitt första intryck av spelet var att jag hatade det, sen helt plötsligt tvärvände det och blev hur grymt som helst. Nu har jag insett att jag har en hatkärlek till spelet. Jag tycker det är fantastiskt bra, men det är väldigt frustrerande på en del sätt. Dels tycker jag det är lite för intensivt och dels tycker jag det är ganska svårt. Varför jag gjorde var som följande..

Efter att ha spelat igenom en ganska lång och halvseg, men intensiv, bana kom jag till bossen (jag ANTAR och HOPPAS att det är banans sista boss). På vägen dit har jag förbrukat alla mina livpåfyllningar och alla andra ”power-ups” man kan använda. Hur fasen skulle jag kunna veta att bossen skulle vara så satans svår? Bossen har 4 eller 5 livmätare och under mina försök lyckades jag få bort max en av dem. Till slut blev jag så arg att jag tänkte dra en riktig klassiker – kasta handkontrollen så hårt jag kan i soffan. Det brukar vara ett bra sätt att avreagera sig på. Inget går sönder och man mår bättre efteråt, fint.

Problemet är bara att jag lyckades få handkontrollen att studsa till jävligt ordentligt. Den flög rakt in i ett skåp med glasdörrar. Den träffade på glaset väldigt hårt, men lyckligtvis höll det. Sen flög dosan ner på golvet bredvid soffan. Hittade den inte först, men efter en stund hittade jag den inuti katternas koja, som den på något märkligt vis lyckats studsa in i. Ser till min fasa att plasten spruckit runt vänster analoga spaken. Vet inte riktigt hur jag ska fixa detta. Har ju en trasig handkontroll liggandes (som var trasig när jag köpte den….) som man kanske kan byta skal med.

Det var första gången jag gjorde sönder en handkontroll och det kändes inte bra.
Nu vet jag i alla fall att jag ska försöka att inte förbruka några livpåfyllningar på banan förrän jag kommer till bossen.

Nya tag imorgon, då jag förhoppningsvis kommer klara spelet!
/Zejiro


Åtgärder

Information

12 responses

10 11 2010
Nagash

Känner igen det där. Det är som en iskall dusch som väller över en när man väl ser att en handkontroll faktiskt har gått sönder. Det har hänt mig tre gånger vad jag kan minnas, och av det har jag lärt mig att aldrig spela jobbiga spel när jag t.ex. sovit för lite eller inte fått i mig kaffe… även om det är omöjligt att låta bli =)

12 11 2010
zejiro

Det är svårt att planera på det viset. Är jag sugen på ett spel så är jag, oavsett om jag är trött eller ej.😉

Men jag brukar inte vara våldsam mot kontroller och detta var ju mer ett misstag eftersom planen var att den skulle stanna kvar i soffan och inte studsa iväg all världens väg.🙂

10 11 2010
Gazimaluke

Jag har också bara haft sönder en kontroll i mitt liv. Men det var en ganska utdragen process och det var mer en tidsfråga när den skulle gå sönder. Får nog blogga om den där kontrollen en dag. Den hänger på väggen nu som en påminnelse om hur handkontroller inte ska behandlas.

10 11 2010
zejiro

Stabilt, blir intressant att höra historien om den!🙂

10 11 2010
Tiduas

Oj jösses, Niklas rage:ar loss! :O Lite roligt att du ändå tänkte ”Ja men i soffan kan jag ju kasta den” och så lyckades den ändå gå sönder.

Var det en Dualshock 3 eller bara en SIXAXIS btw?

10 11 2010
zejiro

Dualshock 3, R.I.P😦
Jag har kastat kontrollen i soffan förut. Skulle aldrig få för mig att kasta den i väggen eller golvet (möjligtvis om jag bara släpper den i golvet), men det är klart.. förr eller senare går det åt helvete hur liten risken än är.😛

11 11 2010
Barkis

Även jag har lyckats med konststycket att förstöra en kontroll. Jag försökte sätta 1CC på Mushihimesama Futari tills gränsen var nådd. Efter ett visst antal misslyckanden så klarar psyket inte mer. Men jag måste ändå säga att Xbox-kontrollen är rätt stabil, jag slängde den ändå rätt ner i golvet. RB knappen tog all skada, så den klickar inte längre samt att den aktiverar sig lite random och vid minsta beröring.

12 11 2010
zejiro

Aj aj. Men Xbox-kontroller känns lite mer rejäla än PS3-kontroller. Det känns nästan direkt att de tål mer. Å andra sidan är de tyngre så det känns som att det finns mer i dem som kan gå sönder, hehe.

11 11 2010
dominator

Superlim?😉

12 11 2010
zejiro

Det var min första tanke också, men plastbitarna var helt deformerade och buktade neråt, så hade jag limmat fast dem hade kontrollen varit ännu mer trasig😛

12 11 2010
Robert Kreese

Ta det lugnt! Det är dyra leksaker att kasta med…🙂

12 11 2010
zejiro

…sade pedagogen!😉 Jo jag vet, det är så satans onödigt egentligen.😦

Kommentera

