På gång!

8 11 2010

För mig går intresset för att spela TV-spel i vågor. Den senaste tiden har jag haft en liten svacka har jag känt. Vet inte vad det beror på riktigt, men jag tappar suget helt enkelt. Nu har jag i alla fall tagit mig upp ur svackan och känner att det kommer bli en hel del spelande framöver.

I förrgår klarade jag, som ni ser i inlägget  under detta, Red Dead Revolver, efter att ha streckspelat halva spelet. Senare på kvällen fortsatte jag och min sambo med Batman – The Brave and the Bold: The Videogame, som vi håller på och co-opar. Igår spelade jag några timmar på Bayonetta. På kvällen igår åkte vi till min sambos syster och hälsade på, men inte ens där kunde jag stoppa mitt spelsug. Jag hittade Resistance: Fall of Man bland deras spel och tänkte jag skulle testa lite snabbt bara, men jag fastnade för det och spelade i ett par timmar där med.

Posten kom precis och jag såg att ett paket trillade in genom brevinkastet. Antingen är det Vanquish eller Castlevania: Lords of Shadow, så vida det inte är min sambo som köpt något. Oavsett vilket det var blir det antagligen något av dem jag kommer spela när jag är färdig med Bayonetta.

Det är härligt att ha spelsuget på topp!
/Zejiro


Åtgärder

Information

2 responses

8 11 2010
Lucas

Känner igen det där. Du är väl en periodare helt enkelt..

Själv har jag dessutom börjat märka att jag är mer intresserad AV spel än att faktiskt SPELA spel. Lite som gemene fotbollshuligan som är helt oduglig när det kommer till att lattja med trasan, men som ändå är helt insnöad och kollar på fotbollskväll varje dag. Håller det på att utkristalliseras eb tydlig fankultur inom spel?

Fasen, det var ju en spännande tanke.. Måste blogga om den.

9 11 2010
zejiro

Jag vet inte om jag är mer intresserad AV spel än att SPELA spel. Jag vill gärna tro att vågen är jämnbalanserad. Men det kanske bara är förnekelse. I och för sig är det precis som med själva spelandet, att jag inte alltid bryr mig så mycket om vad som händer och sker inom spelvärlden. Men slutar man läsa nyheter ett tag har man så mycket att ta ikapp sen så det är lika bra att försöka hänga med lite. Kollar kotaku och Gamespot varje dag i alla fall, det räcker för mig.

Kommentera

