Red Dead Revolver avklarat

6 11 2010

Hej på er.

Nu på morgonen tyckte jag att det var dags att spela lite Red Dead Revolver. Jag hade inga som helst intentioner att klara spelet idag egentligen, då jag mest gick in med inställningen att det är ett ganska svårt och drygt spel. Jag hade dessutom bara klarat en tredjedel av spelet innan jag började idag.


Men det blev alltså att jag satt tills jag var klar. Från där jag började spela idag blev spelet faktiskt mycket bättre. Visst, jag har suttit här gapandes och skrikandes åt den kassa kontrollen och den höga svårighetsgraden, men storyn tog sig rejält. Helt plötsligt kändes det som att man började lära känna Red (huvudpersonen) och personerna i hans omgivning. Spelet fick ett djup det inte hade tidigare. Detta gjorde att jag plöjde igenom bana efter bana tills sluttexterna rullade.

Jag vet inte om det är så svårt som jag hade för det, men det är definitivt svårare än det genomsnittliga actionspelet. Vet inte riktigt hur lång tid det tog att klara. Ser man till in-game tid så gick det nog väldigt fort (banorna klarades på allt mellan 50 sekunder till 10 minuter. Men jag har dött ett oräkneligt antal gånger, så jag skulle gissa på att jag spelade nånstans mellan 10-15 timmar.

Sammanfattningsvis är det ett helt okej spel, fast jag önskar att jag hade spelat det före Red Dead Redemption. Inte för att de har någonting med varandra att göra (varken handlingsmässigt eller karaktärsmässigt), men för att jag av någon dum anledning kanske hade väntat mig mer eftersom Redemption var så bra på alla punkter som detta spelet föll på.

It never was about the money!
/Zejiro


Åtgärder

Information

Kommentera

