De mest efterlängtade uppföljarna!

2 11 2010

En sak jag inte tänkt på så värst mycket är spel som borde få en uppföljare. Jag tänkte nu därför göra en lista på några spel som jag tycker borde få en uppföljare, samt de uppföljarna jag vet kommer komma som jag längtar efter mest.

1. Just Cause 3
Kanske det mest uppenbara från min sida. Just Cause 2 tog mig med storm. Med 92 timmar speltid och en platinum-trophy kan jag inte ens försöka ljuga om att en uppföljare skulle passa mig utmärkt!

2. Uncharted 3
Vem vill inte fortsätta spela som Nathan Drake, äventyrare och romantiker i världsklass? Perfekt kontroll, roliga strider, hisnande plattformsmoment, fantastisk grafik och ett välskrivet manus gör Uncharted-spelen till PS3ans överlägset bästa exklusiva titlar, om du frågar mig. En tredje del i serien är väl mer eller mindre bekräftad. Kan aldrig tänka mig att de skulle lägga ner serien så här tidigt. De får gärna slänga in lite mer fokus på co-op dock.

3. Batman: Arkham City
Arkham Asylum var för mig år 2009s största överraskning. Jag spelade det inte förrän 2010 i och för sig, men spelet kom ju förra året. När jag testade demot var jag allt utom intresserad. Pasta tjatade på mig och sa att spelet var helt fantastiskt, något jag idag är väldigt glad för. Jag köpte spelet och spelade det, wow säger jag bara. En uppföljare kan förhoppningsvis inte misslyckas, även om den har väldigt mycket att leva upp till. Tyvärr kommer den inte förrän hösten 2011. Jag längtar redan.

4. Castle Crashers 2
Sällan har jag haft så roligt i co-op som när jag och tre kompisar tillsammans plöjde igenom Castle Crashers. Tyvärr känns det som att en uppföljare skulle bli exakt samma spel fast med nya banor. Men jag hoppas att de piffar upp det en hel del, om de beslutar sig för att släppa en 2a. Jag skulle inte tveka på att köpa det oavsett!

5. Timesplitters 4
Timesplitter: Future Perfect var förra generationens bästa co-op spel. Det har varit på tal om en uppföljare. Senaste ryktet säger att det kan komma att släppas trots allt, efter en väldigt berg-och-dalbaneliknande utveckling. Hoppas det inte blir som Duke Nukem Forever bara, att man måste vänta 12 år tills det släpps.

6. Streets of Rage 4
Beat ’em ups är väldigt trevligt, i alla fall om man spelar tillsammans med någon. Tyvärr är det en genre som mer eller mindre dött ut. Streets of Rage-spelen känns lite mer bad-ass än andra beat ’em ups och en fyra vore på sin plats! Tänk er ett spel helt i 3D, fast så klart i 2D-perspektiv. Realistiska personer (gärna med fler olika namn än i de gamla spelen) och miljöer och en massa, massa blod. Skulle smaka mumma!

7. Duck Tales 3
Duck Tales var en av mina favoriter på NES, i alla fall när jag var liten. Tänk er om det skulle komma en trea. Ett tväräkta Duck Tales-äventyr med en story som tagen ur den gamla TV-serien (fast helt ny så klart), som ett tredjepersons action-spel med starka färger och med Joakim och hans käpp. Det skulle kunna bli hur kul som helst. Lyckligtvis har Warren Spector (skaparen av bl.a. Epic Mickey) sagt att han vill göra ett Duck Tales-spel. Låt oss knäppa våra händer och be att det blir verklighet!

Nu ska jag ta och sluta drömma en stund. Har du något spel som du verkligen skulle vilja se en uppföljare på? Vilket och varför?

/Zejiro


Åtgärder

Information

Kommentera

