Red Dead Redemption, minus en generation

15 10 2010

Hola amigos!

Till att börja med vill jag passa på att be om ursäkt för att jag varit så löjligt slapp med att lägga upp inlägg den sista tiden. Men som ni kanske har sett så har jag och min sambo flyttat och jag har börjat på ett nytt jobb o.s.v. Det har varit väldigt rörigt den sista tiden. Men den senaste veckan har jag i teorin haft tid för bloggen, men har väl känt att jag helst bara har velat ta den tiden till att landa lite i lägenheten och spela lite matcher i NHL 11 (ganska många om jag ska vara ärlig), så bloggen har fått legat åt sidan ett tag.

Hur som helst, nu är tanken att det ska rulla på som vanligt igen. Var sugen på att göra en videoblogg idag, men eftersom jag inte spelat något annat än NHL 11 den sista tiden, i princip, så insåg jag att jag inte har så mycket att säga i en sån blogg. Därför tänkte jag prata lite om ett spel som många, inklusive jag själv, missat – föregångaren till Red Dead Redemption. Spelet heter Red Dead Revolver och verkar väl (baserat på ett par screenshots) vara ungefär som Red Dead Redemption. Det verkar faktiskt till och med vara snudd på snarlikt.

Men vad är då anledningen till att det här spelet har gått förbi så många? Kanske var det så att Rockstar (som utvecklat spelet) inte trodde på det så jättemycket själva och valde att inte satsa på så mycket på marknadsföring av spelet på tiden det begav sig. Jag menar, Red Dead Redemption blev ju superduperhypat innan det kom. Spelet började tydligen att utvecklas av Capcom från början, men de lade ner projektet och Rockstar köpte rättigheterna till spelet och slutförde utvecklingen.

Jag tycker det verkar vara ett väldigt trevligt spel och vad jag har sett har det fått ganska hyfsade betyg. Är bra sugen på att börja spela det nu i helgen. Kopplade in PS2an häromdagen så det är bara börja egentligen. Får se om jag får tummen ur, det lär inte dröja länge innan jag påbörjar det i alla fall. Är det någon av er som spelat spelet? Vad tyckte ni om det i så fall? Hur är det jämfört med Red Dead Redemption?

Som Red Dead Redemption, fast aningen.. fulare


Ha det fint, gott folk. Vi hörs snart igen!🙂
/Zejiro


Åtgärder

Information

3 responses

16 10 2010
WERY

Jag upptäckte detta spel när jag var en mer aktiv samlare på PS2. Tänkte skaffa spelet men det blev aldrig av och när jag kollade på bilder av spelet så kändes det inte som ett bra spel utan snarare ett m k t bantat spel som saknade viktiga element och samtidigt inte verkade ha fri styrning av siktet utan istället auto-aim(hata). Men då vet jag inte om det verkligen är så och måste testa spelet först

Dock så har jag sett spelet Gun och där har vi ett riktigt bra cowboyspel med intressanta inslag etc. Något av en uppföljare till Gunsmoke skulle man kunna säga om man vill hårdra det lite

17 10 2010
Zejiro

Jag vet som sagt inte så mycket om Red Dead Revolver ännu, men ska faktiskt sätta mig med det nu så fort jag gjort frukost här. Lär väl lägga upp en blogg med lite tankar om spelet sen. Antingen när jag har klarat det eller om jag inte kan hålla mig kommer det något redan ikväll kanske.

Gun testade jag som hastigast till Gamecube bara. Inte den optimala kontrollen för ett sånt spel riktigt. Men funderar på att skaffa det till PS2. Kommer nog kännas skönare. Verkar vara ett helt okej spel i alla fall.

17 10 2010
Frigolitsamurajen

Har det till Xboxen och får säga att det är ett väldigt trevligt spel som var lite före sin tid. Jämfört med Redemption så är det betydligt mer skruvat med ett bizarrt persongalleri. Tycker att det slår GUN med hästlängder… *ba-dum tsch*.

Kommentera

